۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۹۹۷۸۵
آیت الله صدیقی:

اگر شهدا نبودند پایگاه های دین منهدم می شد

اگر شهدا نبودند پایگاه های دین منهدم می شد
آیت الله صدیقی با اشاره به مقام بزرگ شهید در نزد خداوند گفت: اگر انسان های مجاهد و جان بر کف، ایثار نمی کردند پایگاه های دین منهدم می شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره 600 شهید سادات استان قم که شب گذشته در مسجد جمکران برگزار شد گفت: اگر امروز گنبد و گلدسته مسجدی برپا است و نماز جماعت اقامه می شود و شعائر دین برقرار است به علت از جان گذشتگی شهدا است؛ بر اساس آیات قرآن اگر این انسان های مقاوم از جان گذشتگی نمی کردند پایگاه های دین منهدم می شد.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در زنده بودن شهدا ابراز کرد: خانواده های بزرگواری که عزیزی در راه خدا از دست داده اند گمان نکنند این ها مرده اند بلکه مقاماتی عظیم در پیشگاه خدا دارند؛ مقام «عند رب» بودن و «یرزقون» نزد پروردگار عالم بسیار بزرگ است که در آیات قرآن اشاره شده است؛ این عزیزان زنده هستند و از خانواده خود مراقبت می کنند.

این استاد اخلاق حوزه های علمیه گفت: حسینیه ها، مساجد، حوزه های علمیه و همه مراکز دینی و حتی کلیساها و عبادتگاه ها به یمن این خون هایی که در راه خدا ریخته شده است، بیمه شده و برپا هستند.

آیت الله صدیقی با اشاره به خدمت اقشار و اصناف مختلف به مردم و جامعه، تأکید کرد: گاهی صنفی خدمت بزرگی به جامعه می کند و عده ای را مدیون خود می کند اما شهدا گروهی هستند که همه جامعه به آن ها مدیون است؛ علما و مراجع نیز به عمل شهدا مدیون هستند.

وی اظهار داشت: اگر قدرت های دنیا امروز نمی توانند به مقابله و جنگ با ایران اسلامی بپردازند و آمریکا توان حمله به ما را ندارد، تنها در جان فشانی مردان و شخصیت های بزرگ زمان سررشته دارد؛ در رأس همه جان بر کفان سردار عزیز ما که عزت امروز کشور از تلاش ها و مجاهدت های او است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به بدهکاری متدینین به شهدا تأکید کرد: نه تنها در امنیت امروز خود بدهکار شهدا هستیم بلکه همه مسلمانان بدهکار شهدا هستند؛ همه ادیان در امنیت امروز خود بدهکار شهدا هستند.

وی با اشاره با آیه قرآن مبنی بر گم نشدن اعمال کشته شدگان در راه خدا، گفت: هرگز خون شهید، شجاعت، اخلاص، شهامت، ایثار و از جان گذشتگی شهید گم نمی شود چرا که خداوند در قرآن به این مهم تأکید کرده و وعده داده است؛ اعمال شهدا نه از یاد رفتنی است نه از بین رفتنی.

رئیس ستاد امر به معروف کشور با تأکید بر رتبه بالای مقام شهیدان در نزد خداوند، عنوان کرد: گاهی شخصی را دعوت می کنیم به مهمانی و خود آن شخص می آید و شرکت می کند اما گاهی علاوه بر اینکه او را دعوت می کنیم خودمان هم نزد آن شخص رفته و با ماشین شخصی آن را به محل مهمانی می آوریم چرا که آن شخص برای ما عزیز است؛ شهدا برای خداوند عزیز هستند از همین رو خدا این ها را با ذات خود به بهشت می برد.

ارسال نظرات