۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۰۲۱۵۶

اختتامیه چهاردهمین جشنواره خانواده طلاب المصطفی برگزار می شود

اختتامیه چهاردهمین جشنواره خانواده طلاب المصطفی برگزار می شود
اختتامیه چهاردهمین جشنواره خانواده طلاب المصطفی، ۲۰ بهمن و به دلیل شرایط کرونایی تنها با حضور افراد برگزیده در مجتمع امین برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شمسی پور در نشست خبری که با موضوع چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی در قم برگزار شد، گفت: به زودی شاهد برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره خانواده طلاب المصطفی خواهیم بود. این برنامه با همکاری جامعه المصطفی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به ثمر نشست.

معاون امور خانواده جامعه المصطفی افزود: طلاب المصطفی متشکل از ۴۰ هزار همسر و فرزند است که این افراد در مسائل آموزشی، فرهنگی و تربیتی مشغول فعالیت می‌باشند.

وی بیان داشت: این اختتامیه ۲۰ بهمن در مجتمع امین برگزار می‌شود و به دلیل شرایط کرونایی تنها افراد برگزیده در این مسابقه شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام شمسی پور با بیان اینکه ۴ هزار و ۹۴ نفر از افراد در این مسابقه شرکت کرده اند، گفت: این جشنواره اختصاص به نمایندگی خارج کشور ندارد و تنها در ارتباط با شهرهای آشتیان، تبریز، گرگان، قم و مشهد است.

معاون امور خانواده المصطفی با اشاره به شرایط سنی شرکت کننده ها افزود: این افراد از گروه‌های نونهال، پیش دبستانی، ابتدایی تا دبیرستان و والدین و از ۶۴ ملیت می‌باشند. این نشان از اهمیت مسئله و پرتنوع بودن گروه‌ها است.

وی با اشاره به رشته‌های مسابقه بیان داشت: اذان، حفظ سور منتخب تا ۳۰ جزء، تواشیح، دعا خوانی، ترتیل، همخوانی و نقاشی از جمله این رشته‌ها است.

حجت الاسلام شمسی پور گفت: یکی از خصوصیات این مسابقه، افزایش دو برابری شرکت کننده ها نسبت به سال گذشته است.

معاون امور خانواده المصطفی با بیان اینکه اهمیت برنامه قرآنی نسبت به مسابقات قرآنی داخل کشور بسیار متفاوت است، اظهار داشت: دلیل این اهمیت استقبال بسیار خوب شرکت کننده است.

حجت الاسلام فقیهی، مدیر کل فرهنگی خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه هدف از بیانیه گام دوم، ارائه سبک زندگی است و طلاب پیشگام این ارائه می‌باشند، بیان داشت: معتقدیم زندگی طلبه و خانواده آنها از نظر الگو بودن برای جامعه بسیار مورد توجه است.

مدیر کل فرهنگی خدمات حوزه‌های علمیه افزود: اگر طلبه در خانه و فرزندان او هم در برنامه‌ها و زندگی شخصی موفق باشند از این لحاظ می‌توانند الگو برای سایر آحاد جامعه باشند.

وی با بیان اینکه خانواده طلبه‌های غیر ایرانی سفیران بومی انقلاب و مکتب تشیع از مهمترین جامعه های هدف از نظر فرهنگی می‌باشند، گفت: همسر طلبه اگر چه خودش ممکن است طلبه نباشد، ولی همانند این افراد می‌توانند به عنوان مبلغه برای ترویج دین تلاش کند.

حجت الاسلام فقیهی گفت: این جشنواره در مرکز خدمات با حضور طلاب ایرانی و غیرایرانی برگزار شد و امیدواریم این جشنواره با قوت بیشتر با همکاری المصطفی در سال‌های دیگر تداوم پیدا کند.

ارسال نظرات