۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۰۲۷۰۰
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

همایش ملی هزاره شیخ طبرسی در قائمشهر برگزار شد

همایش ملی هزاره شیخ طبرسی در قائمشهر برگزار شد
مازندران - همایش ملی هزاره شیخ طبرسی امروز با پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همایش ملی هزاره شیخ طبرسی بزرگداشت شیخ ابومنصور احمد بن علی بن ابی طالب طبرسی عالم بزرگ سده پنجم و ششم هجری طبرستان همایش امروز با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر آغاز شد.

مهرداد زارع‌نژاد، رییس دانشگاه آزاد قائمشهر در آیین آغاز به کار این همایش ملی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر، تبیین و شناخت افرادی است که مربوط به این آب و خاک هستند؛ توجه به شخصیت‌هایی که کمتر به آن توجه شده و لازم است ابعاد شخصیتی آنان به مردم معرفی شود.

زارع‌نژاد در ادامه سخنان خود از آمادگی این دانشگاه برای شناسایی و معرفی مفاخر علمی به جامعه امروز خبر داد و افزود: این مرکز علمی تلاش خواهد کرد از ظرفیت های علمی موجود در جهت شناخت بیشتر چنین شخصیت های بزرگی به جامعه بهره گیرد.

رضا اسدپور، دبیر علمی همایش ملی هزاره شیخ طبرسی نیز در این مراسم با بیان این که دبیرخانه این همایش ملی از سال 97 آغاز به کار کرده است، افزود: حاصل تلاش های علمی صورت گرفته در این سال ها، کتاب مجموعه مقالات علمی است که پس از داوری مقالات رسیده به دبیرخانه همایش به چاپ رسیده است.

اسدپور از ارسال بیش از 40 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل داوری 26 مقاله در کتاب مجموعه مقالات این همایش به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که ده مقاله برگزیده در همایش امروز به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد، افزود: از این تعداد مقالات سه مقاله در نوبت صبح و هفت مقاله نیز در نوبت عصر ارائه خواهد شد.

اسدپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دبیرخانه علمی این همایش ملی پس از جست‌وجو در نسخ خطی کتابخانه‌های ایران و جهان به چهار رساله مرتبط با کتاب الاحتجاج با نام های کشف الاحتجاج، منتخب الاحتجاج، ملحق‌الاحتجاج و شرح حدیث الاحتجاج دست یافت.

وی همچنین تاریخ الائمه، کتاب الصلاه، فضائل فاطمه علیهاالسلام را از رساله‌های همنام با آثار مفقوده شیخ طبرسی عنوان کرد که از سوی دبیرخانه علمی و پس از جستجوهای فراوان به دست آورده است./950/پ210/

ارسال نظرات