۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۰۲۸۶۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ترویج ازدواج سفید در جشنواره فیلم فجر منکر بزرگی بود

ترویج ازدواج سفید در جشنواره فیلم فجر منکر بزرگی بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، ترویج ازدواج سفید در جشنواره فیلم فجر امسال را منکر بزرگی دانست و خواستار موضع گیری قاطع در برابر این گونه اظهارات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان با بیان این که خداوند متعال فسلفه خلقت را عبادت می داند، گفت: امروز همه تلاش ها برای تأمین معیشت، آرامش، امنیت و آسایش مردم تنها برای عبادت است.

وی با بیان این که زندگی کردن بدون فلسفه عبادت بی ارزش است، افزود: وظیفه ما نیز این است که زمینه ها و مقدمات تحقق آن غایت و انجام آن هدف خلقت را فراهم کنیم و در این مورد مسؤولان و مدیران مسؤولیت سنگین تری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که وقتی یک مدیر دستگاه اجرایی در نماز جماعت آن اداره حضور پیدا نمی کند نباید انتظاری از کارمندان آن اداره داشت، خاطرنشان کرد: باید در انتصاب مدیران شاخصه و سنجش التزام عبادی مدیران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود از وضعیت حجاب در برخی دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: وقتی رییس یک دستگاه التزام قلبی به مسأله عفاف و حجاب ندارد چطور این فرد می تواند فرهنگ عفاف و حجاب را در اداره تحت مدیریت خود ترویج کند.

وی با تأکید براین که امروز همه چه داریم به برکت شهدا است، افزود: اگر شهدا نبودند امروز این انقلاب و جایگاه های اداری نیز وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به آمار نگران کننده سقط جنین در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه با این وضعیت جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد شاهد گسترش چنین بلایی در کشور هستیم، گفت: چنین رویداد نگران کننده ای در یک مملکت شیعه بلای بزرگی است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود خلوت شدن مسجد از نمازگزار را ظلم بسیار بزرگی دانست و تصریح کرد: امروز باید بررسی کنیم که همه ما چه میزان در ترویج فرهنگ نماز در جامعه کوتاهی کردیم.

وی با اشاره به این که وقتی مسؤولان ما مسأله نماز را دست کم می گیرند چه انتظاری داریم نماز در جامعه ترویج شود، بیان داشت: نماز منکر، فحشا و فساد را در جامعه نهی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود، ترویج ازدواج سفید در جشنواره فیلم فجر امسال را منکر بزرگی دانست و افزود: هیچ گاه سابقه نداشته که این گونه خیلی راحت در خصوص دین و شریعت حرف بزنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خواستار موضع گیری قاطع نهادهای مختلف کشور به ویژه دستگاه های فرهنگی و دینی در برابر این منکر بزرگ شد./950/پ210/

ارسال نظرات