۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۰۳۱۱۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بسترهای حضور جوانان در مساجد فراهم شود

بسترهای حضور جوانان در مساجد فراهم شود
مازندران - حجت الاسلام صادقی، مساجد تراز انقلاب اسلامی را مرکر صدور معارف و خوبی‌ها و سنگری برای مبارزه با منکرات و پلشتی‌ها در جامعه اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان دینی غرب استان با اشاره اهمیت جایگاه مساجد در اسلام بر ضرورت توجه به کارکردهای متعدد این پایگاه مهم دینی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که از ظرفیت مساجد علاوه بر اقامه نماز می توان در تقویت برنامه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی آموزشی نیز بهره گرفته شود، افزود: باید از این پایگاه مهم دینی در جهت تقویت اندیشه ها و باورهای دینی و انقلابی جوانان بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مساجد در صدر اسلام پایگاهی مهم برای رسیدگی به امور مسلمین از سوی پیامبر گرامی اسلام مورد توجه جدی بوده است، تصریح کرد: در دوران ائمه معصومین(ع) نیز مساجد به عنوان یک پایگاه مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی مورد اقبال و توجه ائمه اطهار(ع) بوده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که باید از نگاه تک بعدی به مساجد پرهیز شود، خاطرنشان کرد: در همین دوران نهضت انقلاب اسلامی، مساجد یکی از مهم ترین مراکز تبیین نهضت انقلاب و ساماندهی نیروهای مذهبی و انقلابی بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش محوری مساجد در پشتیبانی از جبهه ها در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: مساجد در دفاع مقدس، محور اصلی ساماندهی و اعزام نیروهای جبهه اسلام برای مقابله با دشمنان بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین تصمیمات در صدر اسلام از سوی پیامبر گرامی اسلام در همین مساجد اتخاذ می شد، خاطرنشان کرد: مساجد در طول تاریخ اسلام همواره پایگاهی مهم برای ضاوت و تبیین معارف ناب دینی و الهی بوده است.

وی بر ضرورت توجه به کارکردهای متعدد مساجد در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: برای نقش آفرینی بهتر مساجد باید کارکردهای اساسی آن مورد توجه قرار گیرد که می تواند در اثرگذاری این پایگاه مهم دینی در سایر عرصه ها بسیار نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به مجلس تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که در چنین مسجدی باید آرمان ها و ارزش های ناب انقلابی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: مساجد باید مراکز صدور معارف و خوبی‌ها باشند و برای مبارزه با منکرات جامعه پای کار بیایند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید بسترهای حضور جوانان در مساجد با برنامه ریزی صحیح بیشتر فراهم شود، خاطرنشان کرد: حضور جوانان علاقه مند و پرشور در برنامه های دینی، فرهنگی و اجتماعی مساجد به رونق بیشتر این پایگاه مهم کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حوزه علمیه استان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم با محوریت این دو فریضه که سایر فرائض نیز در کنار آن رشد می‌کنند و عملیاتی می‌شوند، در ماه مبارک رمضان به خصوص در امر تبلیغ همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات