۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۰۳۵۳۵
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

برگزاری جشن عید مبعث در ۱۲۰ بقعه متبرکه مازندران

برگزاری جشن عید مبعث در ۱۲۰ بقعه متبرکه مازندران
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: جشن عید مبعث با رعایت توصیه‌های پزشکی در ۱۲۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس استان مازندران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری جشن عید مبعث در 120 بقعه متبرکه استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

وی با بیان این که بقاع متبرکه شاخص سطح استان آذین‌بندی شدند و آماده میزبانی برای برگزاری جشن این عید بزرگ هستند، افزود: سازمان اوقاف با همکاری مردم و هیأت‌های مذهبی میزبانی این جشن‌ها را در اماکن مذهبی برعهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، عید مبعث را یکی از اعیاد مهم مسلمانان و شیعیان دانست و بیان داشت: در روز مبعث، رسالت و پیام حیات‌بخش الهی به انسان‌ها از سوی حضرت محمد(ص) نازل شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام جامعه جاهل آن دوران را خدا محور کرد، افزود: پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود جامعه را از انحرافات نجات داد و همین مسأله در ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز تحقق خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روشنگری های پیامبر گرامی اسلام مردم را از زشتی و جهل نجات داد، تصریح کرد: بعثت پیامبر را می توان روز تحول جامعه بشری نام نهاد که موجب تحول عظیمی در دنیای نشریت شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبعث رسول اکرم(ص) زمینه ساز ترویج مکارم اخلاق در جامعه بشری شد، بیان داشت: در سایه بعثت حضرت رسول، اخلاق و ارزش های انسانی در جامعه جهانی گسترش پیدا کرد.

وی، بعثت پیامبر گرامی اسلام را بزرگترین نعمت خداوند متعال دانست که وسیله نجات میلیاردها انسان از تاریکی ها شد، ادامه داد: بعثت نبی مکرم اسلام(ص) موجب نجات انسان ها از ضلالت و گمراهی به مسیر هدایت شده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که آغاز رسالت آخرین و کامل ترین دین الهی و معجزه جاویدان آخرین کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم با بعثت پیامبر آغاز شده است، گفت: روز مبعث در واقع روز برانگیختن خردهایی است که در تابود خرافه گرایی، هوس پرستی، هوا پرستی و بت پرستی گرفتار شده بودند.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که مبثت نبی مکرم اسلام روز نجات انسان ها از ضلالت، گمراهی و بدبختی و هدایت به سوی کرامت، اخلاق و رستگاری است، افزود: با مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام، ارزش های دینی و کرامت انسانی به جامعه گمراه زمانه بازگشت.

وی با بیان این که هدف اجتماعی بعثت پیامبر بزرگ اسلام عدالت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تحقق عملی عدالت اجتماعی در جامعه امروز با بهره گیری از سیره نبوی تحقق پیدا خواهد کرد./950/ت302/

ارسال نظرات