۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۷۰۳۵۹۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

تقوا، دینداری و مردم داری رسالت اصلی طلاب جوان حوزه

تقوا، دینداری و مردم داری رسالت اصلی طلاب جوان حوزه
مازندران - امام جمعه ساری گفت: طلاب جوان حوزه باید با با تقوا، دینداری و مردم داری خود قدر لباس روحانیت و عمامه را بدانند و شکرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم جشن مبعث و آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه استان با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، گفتک خداوند متعال در نخستین آیاتی که برای بشریت به ارمغان آورد از علم جهت دار، علمی که در راستای دین خدا باشد سخن گفته است.

وی افزود: علمی که راستای دین خدا باشد موجب ارتقای بشر خواهد شد و جهان و دنیا را به خاک و خون نمی کشد و ابزار دنیا برای مطامع دنیوی قرار نخواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خداوند متعال کلیدی ترین رمز سعادت بشر را در نخستین آیات الهی بیان کرده است، ادامه داد: امروز ما خداوند را شکر می کنیم که ما را با این چراغ هدایت آشنا و توفیق این که پیامبر گرامی اسلام، دین، کتاب، عترت و اهل بیت(ع) را بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم به ما عطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به تلبس تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان همزمان با عید مبعث اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید با با تقوا، دینداری و مردم داری خود قدر این لباس و عمامه را بدانند و شکرگذار باشند.

امام جمعه ساری با بیان این که مسؤولیت این لباس و عمامه بسیار سنگین است، تصریح کرد: همه کسانی که مفتخر پوشیدن این لباس هستند باید ارج، عظمت و سنگینی این لباس و این رسالت را درک و احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که طلاب و روحانیان باید در خدمت این لباس، صاحب اصلی آن و مردم باشند، بیان داشت: در این مسیر داشتن تقوا، علم آموزی و ارائه آموخته های علمی حوزه به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که هدایت و آشنایی مردم به دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) یکی از وظایف مهم روحانیت و طلاب است، تصریح کرد: باید به گونه ای تلاش کنیم تا مردم ضمن آشنایی و گرایش بیشتر به ارزش های الهی و معارف اهل بیت(ع) نسبت به آن باورمند تر و ملتزم تر شوند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، پنج نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران پس از طی مراحل قانونی و موفقیت در مصاحبه علمی و اخلاقی، از سوی نماینده ولی فقیه در استان معمم شدند./950/

ارسال نظرات