۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۰۳۷۸۰
به همت خبرگزاری رسا برگزار شد؛

نشست «بررسی نقش حوزه در بعد نظام و تمدن سازی با تمرکز بر نقد انگاره واتیکان سازی حوزه»

نشست «بررسی نقش حوزه در بعد نظام و تمدن سازی با تمرکز بر نقد انگاره واتیکان سازی حوزه»
نشست علمی «بررسی نقش حوزه علمیه قم در بعد نظام سازی و تمدن سازی با تمرکز بر نقد انگاره واتیکان سازی حوزه علمیه قم» با حضور حجج اسلام پیروزمند و غفاری فر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست علمی «بررسی نقش حوزه علمیه قم در بعد نظام سازی و تمدن سازی با تمرکز بر نقد انگاره واتیکان سازی حوزه علمیه علمیه قم» به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی، گفت: وقتی اقامه دین را در نظر داشته باشیم، بدون تشکیل حکومت اقامه دین معنایی ندارد و آن وقت حکومتی که سیاست، اقتصاد و فرهنگ هم دارد و اقامه دین بر محور آرمان هایی که اسلام در نظر گرفته است بر همه شئون زندگی تأثیر می گذارد.

حجت الاسلام حسن غفاری فر دیگر استاد این نشست با اشاره به اندیشه های سکولار در حوزه، تأکید کرد: سکولار بی دینی نیست بلکه خود یک دین است که به ترویج دین مداری با ظالمان می پردازد و به معنای رفاه طلبی دینی و رفاه طلبی سیاسی است.

علیرضا استادیان دبیر علمی این نشست نیز با تأکید بر ضرورت شناخت پیشینه حوزه علمیه قم، اظهار داشت: می توان گذشته حوزه علمیه را از مناظر مختلف بررسی کرد اما چیزی که لازم است بررسی توان حوزه علمیه قم در بعد نظام سازی و تمدن سازی است که بسیار مهم است زیرا جریان های مختلف از ظن خود یار این مسأله می شوند.

مشروح این نشست علمی به زودی منتشر می شود.

ارسال نظرات