۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۰۴۰۵۰
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصراصفهانی خبر داد؛

تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در پدافند هوایی شهید نصراصفهانی

تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در پدافند هوایی شهید نصراصفهانی
اصفهان - حجت الاسلام موسوی گفت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب قرارگاه جهاد تبیین در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تشکیل و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، سید جانمراد موسوی رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در حاشیه جلسه مربوط به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین، ضمن بیان اهمیت تبیین و نقش آن در بی اثر کردن تبلیغات مسموم دشمنان در القای ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: جهاد تبیین که به معنای بیان حقایق است در مقابله با اهداف شوم دشمن در بیان یاوه هایی است که  جز ایجاد بدبینی، القای ناامیدی به ویژه در نسل جوان و جنگ روانی و شناختی علیه انقلاب اسلامی هدفی را دنبال نمی کند.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه هر کوشش و حرکتی را نمی توان جهاد نامید گفت:بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب،  جهاد یک حرکت همه جانبه، با استمرار، هوشمندانه و در نهایت اخلاص و از همه مهمتر در مقابله با دشمن و اغراض اوست. وی در ادامه،  توضیح دادن ، بیان و روشنگری در خصوص یک موضوع را از معانی واژه «تبیین» دانست.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه به بیان عناصر تبیین گر  این قرارگاه پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر اعضای رسمی و مشخص این قرارگاه، هر فرمانده و نظامی معتقد به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، جزئی از بدنه غیر رسمی این قرارگاه را تشکیل خواهند داد چرا که در بیان مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک وظیفه و واجب عینی و بر عهده آحاد ملت ایران است.

وی همسویی فکری و بصیرتی با حضرت امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و آرمان های گرانقدر شهدا را جزء شاخصه های مهم در جهادگران عرصه تبیین قلمداد کرد و گفت: داشتن قدرت تحلیل، رویکرد انقلابی و جهادی و آشنایی کامل با فضای مجازی و سواد رسانه ای نیز جزء شاخصه های مهم این جهاد گران است.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در بیان نحوه انجام موثر جهاد تبیین در جامعه هدف گفت: در ابتدای هر جلسه و با هر موضوعی، در حد چند دقیقه، رئیس جلسه می بایست  یکی از شبهات  القا شده در فضای مجازی را مطرح و  به بیان حقایق آن بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه شبهه افکنی و شایعه در طیف وسیعی از موضوعات مختلف مطرح می گردد، اظهار کرد: گاه یک شبهه حقانیت دین مبین اسلام را نشانه می گیرد، گاه در صدد ایجاد خدشه در پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی در دوران انقلاب اسلامی است و گاه اتحاد، وحدت و همبستگی ملی به ویژه در سطح نیروهای مسلح را نشانه می گیرد که می بایست تبیین گر با علم به شبهات روز مطرح شده، در مقابله با آن با آمادگی کامل بایستد و به روشنگری بپردازد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از ایجاد حلقه های معرفت خبر داد و گفت: جهاد تبیین می بایست در ابعاد مختلف حضوری و غیر حضوری طرح ریزی و عملیاتی گردد. وی تبیین چهره به چهره، برپایی نمایشگاه در موضوعات مختلفی همچون شعر، طراحی، نقاشی، دستاوردهای صنعتی و دفاعی را از ابعاد تبیین حضوری دانست و گفت: استفاده از فضای مجازی و انتشار محتوای مناسب جزء مهمترین ابعاد انجام جهاد تبیین به شیوه غیر حضوری است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات