۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۷۰۴۲۶۵
مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه:

از دیدگاه اسلام ناب، مرزی میان مذاهب اسلامی وجود ندارد

از دیدگاه اسلام ناب، مرزی میان مذاهب اسلامی وجود ندارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت:در اسلام ناب محمدی(ص) بین مذاهب هیچ مرزی وجود ندارد و دشمنان اسلام از همین امر می‌ترسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در نشست روحانیون اهل سنت مستقر در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه به تشریح و تبیین رسالت امروز روحانیون پرداخت و اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما همین تبیین دیدگاه ها و نظرات مقام معظم رهبری در جامعه است که امروز دوست و دشمن صحبت های ایشان را به عنوان فصل الخطاب می‌بینند.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: اهم ویژگی‌ها و شاخص‌های بارز رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی ما فقاهت ایشان است، ایشان در این سلسله مباحث از نگاه شریعت تسلط کافی و جامعی دارند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری شخصیتی حکیم هستند و در حکمت و درایت امور واقعاً بی مثال هستند و ایشان را می توان دلسوزی برای نظام و مردم ایران و حتی دیگر مسلمین دانست و این مهم برای دوست و دشمن ثابت شده است که معظم له انسانی زاهد و متخلق است.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه زمزمه های از حذف کلمه مقدس « لا اله الا الله محمد رسول الله» در دستور کار حکام سعودی قرار گرفته است، بیان داشت: عربستان سعودی در بیان و سخن همیشه خود را خادم خانه خدا و حرمین شریفین و مطیع دستورات اسلام معرفی می کند که در عمل عکس این را نشان داده است، اندیشه سران سعودی هرگز در راستای اسلام ناب محمدی (ص) نبوده است.

وی تصریح کرد: اما در مقابل، امامین انقلاب اسلامی در تمام گفتار و فتواهای خویش مصالح اسلام و امت اسلام را مدنظر داشته اند و رویکردشان همواره اعتلای اسلام و شریعت بوده است.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به قاطعیت امام راحل و نیز مقام معظم رهبری در صیانت از ساحت مقدس اسلام و قرآن، عنوان داشت: تاریخ خوب به یاد دارد زمانی که «سلمان رشدی» مرتد با نگارش کتاب «آیات شیطانی» مبانی و اصول اسلام همانند رسول اکرم(ص)، قرآن و... را با سخنان بی پایه و اساس خود مورد هتاکی قرار داد، این امام(ره) بودند که برای دفاع از جایگاه اسلام، حکم ارتداد این نویسنده گمراه را اعلام کردند ولی امروز به عینه می بینیم که بدترین توهین ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اسلام در کشورهای اروپایی و غربی می شود ولی دریغ از یک واکنش و موضع گیری در قبال این توهین ها از سوی سران کشورهای اسلامی.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از سران کشورهای اسلامی به بهانه اینکه نباید دین با سیاست تداخل پیدا نکند، از زیر بار بسیاری از وظایف دینی و شرعی خود شانه خالی می کنند، گفت: متاسفانه در مواردی همانند قضیه «سلمان رشدی» مرتد سران کشورهای اسلامی نه تنها موضعی در دفاع از اسلام و قرآن و رسولش نگرفتند، بلکه می گفتند که دین در سیاست دخالت نمی کند و با این شعار مضحک از زیر بار وظیفه و تکلیف شرعی شانه خالی کردند و اکنون نیز این رویه را همچنان ادامه می دهند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به آماری در زمینه ناهنجاریهای اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در جهان و به ویژه کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: در مقوله ناهنجاری های اخلاقی، شخصیتی و اجتماعی غربی ها و اروپایی ها جزو ۱۰ کشور اول جهان هستند این در حالی است که اغلب آنان از لحاظ دینی، پیرو آیین مسیحیت هستند.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود اظهار داشت: روحانیون باید به خوبی حواس شان را جمع کنند و بدانند که در اسلام ناب محمدی(ص) بین مذاهب هیچ مرزی وجود ندارد و دشمنان اسلام از همین امر می‌ترسند که مسلمین جهان که بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون جمعیت دارند، در کنار هم قرار بگیرند./1400/پ210/

ارسال نظرات