۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۰۵۴۷۵
امام جمعه موقت کاشان:

هلاکت و نابودی ظالم سنت خداوند است

هلاکت و نابودی ظالم سنت خداوند است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ظلم به دیگران عذاب خداوند را به دنبال دارد و از آیه ۱۳ سوره ابراهیم می‌توان نتیجه گرفت هلاکت و نابودی ظالم سنت خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که درمسجد آیت الله رضوی برگزارشد در ادامه تفسیر آیه سیزدهم سوره مبارکه حضرت ابراهیم با تبریک سال نو، گفت: در آیات گذشته بحث و گفتگو بین انبیاء الهی و کفار بود و راه انبیاء در مقابله با کفار راه روشن و منطق و اخلاص و اخلاق است.

وی افزود: انبیاء در مقابله با کفار انتقام جوئی نمی‌کردند و در عین اینکه دشمن خدا بودند، اما برخورد روش انبیاء روش درمانی و پزشک روح بودند و آن‌ها برای درمان بیماری روحی بشر مبعوث شده بودند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: رسالت انبیاء هدایت است و در این راه با عفو و بخشش برخورد داشتند، اما راه روش و کفار بر عکس انبیاء الهی دارای برخورد جاهلانه و خشن و همراه با تهدید و تطمیع بود، همانگونه که آمریکا و استکبار جهانی در مقابل جمهوری اسلامی اهل منطق نیستند.

وی ادامه داد: زمین و همه نعمت آن از مومنان است و این درحالی است که کفار، مومنین را برای پذیرش بت پرستی تهدید می‌کردند که یا دین آن‌ها را بپذیرند یا از سرزمین خودمان اخراج و تبعید خواهید شد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر دنیا برای خداوند به اندازه بال مگس ارزش داشت خداوند اجازه نمی‌داد کافران حتی یک قطره آب بنوشند و نهایتا زمین از آن بندگان صالح خداوند است.

وی افزود: خداوند هیچکس را به دلیل کافربودن نابود نمی‌کند بلکه به دلیل ظلم به دیگران نابود می‌شود و یکی ازگناهانی که در این دنیا از راه می‌رسد ظلم یه دیگران است و این عذاب از دنیا آغاز و تا به آخرت ادامه دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: تنها انسان کافر عذاب نمی‌شود بلکه سلطان ظالم نیز عذاب می‌شود و عذاب تنها برای انسان کافر نیست برای حاکمان ظالم نیز هست.

وی با اشاره به اینکه ظلم به دیگران عذاب خداوند را به دنبال دارد، گفت: از آیه ۱۳ سوره ابراهیم می‌توان نتیجه گرفت هلاکت و نابودی ظالم سنت خداوند است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات