۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۰۸۰۲۰
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

سکوت سازمان ملل در برابر جنایات اخیر علیه فلسطینیان شرم‌آور است

سکوت سازمان ملل در برابر جنایات اخیر علیه فلسطینیان شرم‌آور است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام براتی زاده گفت: سکوت غیرقابل‌توجیه مجامع بین‌المللی و حقوق بشر ازجمله سازمان ملل متحد در برابر جنایات اخیر علیه فلسطینیان شرم‌آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در نشستی با مسؤولان استانی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی گفت: مسئله فلسطین از دیرباز تاکنون و همچنان مسئله اول جهان اسلام بوده است و همگان می‌دانند جهان اسلام گرفتار رژیم جعلی و غاصب اسرائیل شده که به مسلمانان اجازه نمی‌دهد حتی برای انجام مناسک دینی در سرزمین خودشان حضور یابند.

وی اظهار داشت: تاریخ مردم سرزمین فلسطین از زمانی که دولت غاصب اسرائیل به وجود آمده، مشحون از رنج و محنت و مصیبت بوده و متأسفانه در این میان بسیاری از کشورها ازجمله برخی کشورهای مسلمان و عرب‌زبان در مقابل این همه جنایت و فجایع پیش رو، ساکت ماندند و کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس از این رژیم غاصب و جنایتکار با تمام وجود حمایت کردند.

حجت‌الاسلام براتی زاده گفت: بیت‌المقدس متعلق به مردم فلسطین است و به همین اعتبار آنان حق دارند به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان برای برپایی نماز، انجام مناسک مذهبی و برگزاری آیین‌های دینی از این مکان استفاده کنند.

این مقام عالی قضایی با انتقاد از سکوت آزاردهنده و غیرقابل‌توجیه مجامع بین‌المللی و حقوق بشر ازجمله سازمان ملل متحد در برابر تهاجم ددمنشانه و وحشیانه صهیونیست‌ها به بیت‌المقدس و حمله به فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: سکوت سازمان ملل در برابر این جنایات واقعاً تعجب‌آور و شرم‌آور است و این مسئله درواقع مظلومیت یک ملت ستمدیده را از اعماق وجود فریاد می‌کشد.

وی افزود: فلسطینی‌ها سالیان سال است که با مجاهدت و ایثارگری و عملیات شهادت‌طلبانه در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرده‌اند و هزینه‌های این مقاومت و انتفاضه را با جان خود پرداختند ولی با این وجود مجامع بین‌المللی حاضر نشدند از آن‌ها حمایت کنند.

حجت‌الاسلام براتی زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره زنده‌بودن نام و یاد فلسطین در دل تاریخ گفت: به فرموده معظم له برخلاف سیاست‌های دشمنان اسلام که می‌خواستند مسئلهٔ فلسطین به فراموشی سپرده شود این موضوع همچنان زنده است و هرگز فراموش نخواهد شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات