۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۰۸۲۳۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

ثمره حمایت مردم ایران از مظلومان فلسطین، اقتدار اسلام است

ثمره حمایت مردم ایران از مظلومان فلسطین، اقتدار اسلام است
استاد حوزه علمیه گفت: مخالفت دشمنان با حمایت ایران اسلامی از مردم مظلوم فلسطین به این خاطر است که می دانند در سایه این حمایت امت اسلام به اقتدار بزرگ دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در ادامه جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مواسات و غمخوار یکدیگر بودن از مهم ترین مسائلی است که می تواند عامل قدرتمندی یک ملت شود.

وی افزود: ملتی قدرتمند است که آحاد این ملت به فکر همدیگر باشند و برای گره گشایی از مسائل یکدیگر دغدغه مند و غمخوار باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های متقین اظهار کرد: خداوند یکی از ویژگی های متقین و نمازگزاران واقعی را مواسات بیان کرده است، جامعه ای که مردم در آن تمام سرمایه هایشان را برای رفاه خود استفاده می کنند و چشمشان را بر نیاز نیازمندان فرو می بندند، این جامعه در معرض زوال و انحطاط است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ثروت ثروتمندان را امانت الهی برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان برشمرد و ابراز کرد: مواسات در این یکی دو سال که با راهبری رهبر معظم تحت عنوان رزمایش مواسات ترویج شد اختصاص به نیازمندان داخل کشور ندارد و امت اسلامی یک پیکره واحد است.

وی ادامه داد: برای اینکه تمام این امت مقتدر باشد لازم است که همه اعضاء این پیکره به فکر یکدیگر باشند، برخی از اشخاص با نگرش های انحرافی در خصوص کمک دولت به سایر کشورها اما و اگرهایی مطرح می کنند.

نماینده مجلس خبرگان در پاسخ اما و اگر به کمک های ایران به کشورهای اسلامی گفت: امت اسلام یک پیکر است و اعضاء یک پیکر نمی توانند نسبت به غم سایر اعضا بی تفاوت باشند، خداوند در قرآن به ما یاد داده که ملی گرا نباشیم و به نیاز نیازمند از هر ملت و ادیان باید پاسخ مناسب داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: نیاز اعضاء یک پیکره به یکدیگر نیاز متقابل است، اگر امروز یک بخش به کمک بخش دیگر نرود طبیعتاً بخش دیگر هم در زمان خطر به کمک بخش اول نخواهد آمد.

وی خطر را برای تمام بخش های این پیکره برشمرد و تصریح کرد: اگر سایرین نسبت به این خطر بی تفاوت باشند قطعاً آن خطر دامان سایرین را هم خواهد گرفت، در آستانه روز جهانی قدس هستیم براساس موازین قرآنی اهتمام به مسائل دیگر آحاد امت از مهم ترین مسائل جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد: اگر امروز به کمک مردم مظلوم فلسطین نیاییم فردا نوبت خود ما خواهد بود، اگر امروز در برابر جنایات صهیونیست های غاصب سکوت کنیم فردا باید در کشور خودمان با آنها بجنگیم.

وی افزود: براساس تعالیم آسمانی ما موظف هستیم نسبت به تک تک مسلمانان در سرتاسر عالم که یک امت واحده تشکیل می دهند، اهتمام داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف خصوصاً علمی و نظامی به هم کمک کنند، اقتدار امت اسلام افزایش پیدا خواهد کرد، مخالفت دشمنان ما با حمایت ایران اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و لبنان به این خاطر است که می دانند در سایه این حمایت امت اسلام به یک اقتدار بزرگ دست پیدا خواهند کرد.

وی راهبرد اساسی امت اسلام برای تقویت اقتدار را حمایت از آحاد امت اسلام در سرتاسر سرزمین های اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند ماجرای فلسطین همچنان مهم ترین و زنده ترین مسئله مشترک امت اسلامی است.

ارسال نظرات