۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۰۹۲۷۰

بزرگداشت سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع در پاکستان

بزرگداشت سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع در پاکستان
فعالان سیاسی و هواداران گروه‌های مذهبی پاکستان در سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع (ع) با راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور خواستار بازسازی قبور متبرکه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در سالروز غم انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع علیهم السلام به دست وهابیان و عناصر تکفیری در عربستان، مردم پاکستان تظاھرات کردند.

فعالان سیاسی احزاب مجلس وحدت مسلمین، سازمان دانشجویان امامیه و نهضت فقه جعفریه پاکستان روز سه‌شنبه در شهرهای «اسلام آباد و راولپندی» با برپایی تظاهرات، تخریب بارگاه متبرک ائمه بقیع از سوی تکفیری‌ها را محکوم کرده و بازسازی هر چه زودتر بقیع را خواستار شدند.

همزمان در شهرهای مختلف پاکستان همچون «لاهور، مولتان، کراچی و پیشاور» شیعیان و اهل تسنن با شرکت در برنامه‌های سالگروز تخریب قبرستان بقیع اعلام کردند نمی‌توان فقط بر پایه اعتقاد فقط یک فرقه، مکانی را که برای همه مسلمانان مقدس است تخریب کرد.

حاضران در این راهپیمایی‌ها با انتشار بیانیه از سازمان همکاری اسلامی به ویژه دولت پاکستان خواستند برای بازسازی قبرستان بقیع وارد عمل شوند.

فعالان سیاسی پاکستان همچنین در تجمع مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام آباد گفتند که بازسازی قبرستان بقیع خواسته امت اسلامی است و باید حرمت این مکان مقدس حفظ و پابرجا بماند.

روز هشتم شوال به «یوم الهدم» (روز ویرانی) مشهور است. تخریب بناها در بقیع توسط جریان وهابیت در عربستان سعودی برای از بین بردن اماکن زیارتی بود. تا آن زمان بر روی مقبره پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدو بناهایی قرار داشت. پس از تسلط وهابیان بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور آثاری که بر روی قبور ائمه (ع) و انصار پیامبر (ص) قرار داشت را نیز از بین بردند.

گفتنی است که در این روز در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، تفکر ارتجاعی وهابیت به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع و صحابه بزرگوار را ویران کرده و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات