۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۱۱۴۵۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

۲۷ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند

۲۷ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند
اصفهان – حجت الاسلام بصیرتی گفت: تبلیغ دین ترس دارد، اما انبیاء الهی در تبلیغ دین تنها از خداوند خشیت داشته و از هیچ احدی ترس و واهمه‌ای نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: کاشان به عنوان شهر هیئات مذهبی بیشترین سرانه هیئات مذهبی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شهرستان کاشان با ۶۷۰ هیات مذهبی دارای مجوز و حدود ۳۰۰ هیات بدون مجوز است که برای هر ۴۰۰ نفر کاشانی یک هیئات مذهبی فعالیت دارد که چنین ظرفیتی برای هیچ شهری در کشور وجود ندارد.

به گفته وی تعدد هیئات مذهبی هم سبب افتخار و هم مسؤولیت اداره تبلیغات اسلامی کاشان را سخت‌تر کرده است.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: تبلیغ دین ترس دارد، اما انبیاء الهی در تبلیغ دین تنها از خداوند خشیت داشته و از هیچ احدی ترس و واهمه‌ای نداشتند که مصداق بارز آن امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تبدیل هیئات مذهبی کاشان به هیئات انقلابی و ولایی را از اهداف مهم اداره تبلیغات اسلامی کاشان دانست و اظهار داشت: هیئات مذهبی در دینداری مانند دوران مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حوادث غیر مترقبه و امروز نیز در دوران کرونا خوش درخشیدند و پیشتاز بودند.

۲۷ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند

سید عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز از فعالیت ۲۷ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستائی در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ مؤسسه به ثبت رسیده است و ۱۷ خانه قرآن شهری و روستایی، مهندسی فعالیت‌های فرهنگی در شهر و روستا را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان با بیش از هزار حافظ قرآن و حضور در مسابقات قرآنی در ردیف ۱۵ استان نخست کشور قرار دارد، یادآور شد: اصفهانیان از کاشان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و نفر نخست مسابقات بین المللی  از افتخارات این شهرستان است.

تولیت در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۴ مبلغه در شهرستان کاشان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۶۰ ملبغه سنتی کمتر از دیپلم و حدود ۲۰۴ مبلغه در سطح ۲ و ۳ حوزه و دانشگاهی هستند.

وی برگزاری همایش‌های سالانه و کارگاه‌های مقتل شناسی برای خانم‌های مبلغ با حضور اساتید حوزه علمیه قم را از جمله برنامه‌های انجام شده اعلام کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات