۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۴۶۴۵
دبیر شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان مطرح کرد؛

ایمن بودن هیئات مذهبی در مراسم‌ها جدی گرفته شود

ایمن بودن هیئات مذهبی در مراسم‌ها جدی گرفته شود
اصفهان - جلال زاده به لزوم ایمن سازی هیئات مذهبی کاشان تأکید کرد و گفت: هیئات مذهبی کاشان سال گذشته بیش از ۱۰ مورد حادثه ناگوار را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید علی اکبر جلال زاده دوشنبه شب در گردهمایی رؤسای هیئات مذهبی کاشان در مسجد محمدیان خیابان فاضل نراقی این شهرستان برگزار شد، گفت: مشکلات و دغدغه‌ای هیئات مذهبی دهه ۴۰ و ۵۰ با امروز بسیار متفاوت است.

وی از عدم ایمن سازی تجهیزات بعنوان یکی از چالش امروز هیئات مذهبی نام برد و افزود: هیئات مذهبی کاشان در سال گذشته بیش از ۱۰ مورد حادثه ناگوار را تجربه کردند و تعداد زیادی از هیئاتی‌ها مصدوم شدند.

جلال زاده بررعایت اصول ایمنی هنگام آذین بندی از سوی هیئات مذهبی تأکید کرد و ابراز داشت: در هیات مذهبی کاشان به دلیل عدم رعایت اصول امینی شاهد حوادث ناگواری بسیاری هستیم.

وی همچنین به لزوم ایمن سازی و تعمیر بابر‌ها در هیئات مذهبی اشاره کرد و از سقوط چندین بالابر هیات مذهبی کاشان در سال گذشته خبرداد و ابراز داشت: استفاده بالابر‌های آشپزخانه هیئات مذهبی برای انتقال وسائل آشپزی است، اما تغییر کاربری بالابر‌ها سبب حوادث ناگوار در هیئات مذهبی می‌شود.

وی بر جدی گرفتن بیمه سالانه هیئات مذهبی کاشان از سوی مسؤولان هیئات اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری ازهیئات مذهبی کاشان تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

شایان ذکر است، گردهمایی هیات مذهبی شهرستان همه ساله در آستانه ماه محرم با حضور رؤسای هیات مذهبی و پیرغلامان هیئات از سوی شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان و اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

لازم به ذکر است، حدود هزار هیات مذهبی دارای مجوز و غیر مجوز در شهرستان کاشان فعالیت دارند بطوریکه به ازای هر ۴۰۰ نفر در کاشان یک هیئات مذهبی فعالیت دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات