۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۱۵۰۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه: 

برگزاری جشن غدیر به صورت با شکوه در محلات کرمانشاه در دستور کار است

برگزاری جشن غدیر به صورت با شکوه در محلات کرمانشاه در دستور کار است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: جشن غدیر در شب و روز عید به صورت با شکوه در محلات کرمانشاه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران که به مناسبت عیدغدیر خم برگزار شد، اظهار داشت: ماه ذی الحجه یکی از پر برکت ترین ماه های خدا است که در آن جریان سدالابواب رخ داد و به پیغمبر(ص) دستور دادند همه درهایی که به مسجد باز می شود، جز درب منزل علی ابن ابیطالب(ع) بسته شود.

وی افزود: همچنین در ماه ذی الحجه شاهد اعطای لقب امیرالمؤمنین به حضرت علی(ع) و روز مباهله که به حضرت علی(ع) ختم می شود، هستیم.

این استاد حوزه کرد: در جریان مباهله در یک طرف پیغمبر(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و حسنین(ع) و طرف دیگر نجرانیان بودند و قرار شد، همدیگر را نفرین کنند و ببینند کدام یک پیروز می شوند که وقتی نام حضرت علی(ع) و خاندان ایشان آمد، همه ترسیدند و کنار رفتند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: خاتم بخشی امیرالمؤمنین(ع) یعنی انگشتری که ایشان به سائل بخشیدند، در ماه ذی الحجه اتفاق افتاد و البته آیه قرآن هم در باب آن نازل شد.

وی افزود: اما با برکت ترین روز ماه ذی الحجه هجدهم این ماه و روز عید غدیر است که با بالا بردن دست حضرت علی(ع) توسط پیغمبر(ص) هم دین تکمیل و هم نعمت تمام شد. خداوند تبارک از طریق جبرئیل به حضرت رسول اکرم(ص) رسانده بود، اگر این کار صورت نگیرد، نه نعمت تمام می شود و نه دین تکمیل می شود و زحمت ۲۳ ساله رسالت به هدر می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: زمانی که دست حضرت علی(ع) بالا رفت، دین خدا تکمیل شد و خداوند نعمت‌هایش را بر بندگان ارزانی کرد و سپس پیغمبر(ص) فرمودند هرکسی علی(ع) را یاری کند، خداوند را یاری کرده و هرکس دشمن حضرت علی(ع) باشد، دشمن خدا است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: به نقل از منابع شیعه و سنی، در عید غدیر همه صحابه به حضرت علی(ع) تبریک گفتند و اکنون نیز شیعیان و اهل سنت در این روز  جشن با شکوهی برای حضرت علی(ع) برگزار می کنند.

وی عنوان کرد: از مفتی اعظم الازهر نقل شده در مقابل مسیحیت و یهودیت تابلویی به نام امیرالمومنین قرار دارد؛ حضرت علی(ع) کسی است که فرمودند تا وقتی مرا از دست ندادید، هر سوالی دارید از من بپرسید و همه پاسخ ها نزد ایشان بود.

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت علی(ع) خیبر را به تنهایی فتح کرد،  و آن را از جا کند، فاتح خندق و همه جنگ هایی است که در مسیر اسلام رخ داد و تاکنون هم اگر مسلمانان اعم از شیعه و سنی بخواهند به شخصیتی افتخار کنند، آن شخصیت حضرت علی(ع) است لذا این روز هم اهل سنت و هم اهل تشیع جشن می گیرند .

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: امام شافعی درباره حضرت علی(ع) عنوان کرد ما خادم آن جوانمردی هستیم که درباره ایشان سوره هل آتی نازل شد و تا کی علی(ع) را پنهان کنیم، همچنین ایشان عنوان کرد به من می گویند تو رافضی و مرتد شده ای اولا رافضی و مرتد نیستم اما بدون شک بهترین امام را انتخاب می کنم و وی را دوست دارم اگر محبت علی(ع) دلیل بر رفض و بی دینی است، دنیا بداند من امام شافعی، بی دین ترین مردمان هستم لذا مریدان ایشان و افرادی که تابع مکتب امام شافعی هستند همه مرید حضرت علی(ع) هستند و به برکت این عید مبارک همه مسلمانان دست در دست هم قرار می دهند و جشن هایی را برگزار می کنند.

وی افزود: امسال بهترین جشن های عید غدیر در سراسر استان کرمانشاه برگزار شده و قرار است بزرگترین سفره اطعام غدیر در استان کرمانشاه از خیابان فرهنگیان تا میدان معلم برگزار شود و ۲۴ هزار نفر سر سفره با برکت حضرت علی(ع) بنشینند، در شهرستانها نیز این اتفاق می افتد زیرا طبق روایت هر کسی یک نفر را در روز غدیر خم اطعام دهد، این عمل معادل با اطعام یک میلیون پیغمبر(ص) و یک میلیون شهید، آن هم کنار خانه کعبه است که هیچ یک از سفره حضرت علی(ع) بی بهره نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اينکه برگزاری جشن غدیر در شب و روز عید به صورت با شکوه در محلات کرمانشاه در دستور کار است، گفت: از هیئت امنای مساجد، تکایا، حسینیه ها و شهرداری که معابر را برای برگزاری جشن های عید غدیر آذین بندی کردند که قطعا شادی حضرت زهرا(س) را در پی دارد، تقدیر می کنیم./1400/

ارسال نظرات