۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۱۵۳۳۹
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تبیین کرد؛

پیامدهای بدحجابی و بی عفتی / فلسفه حجاب از دیدگاه قرآن کریم

پیامدهای بدحجابی و بی عفتی / فلسفه حجاب از دیدگاه قرآن کریم
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی به تبیین فلسفه حجاب از دیدگاه قرآن کریم و پیامدهای بدحجابی و بی عفتی در جامعه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امر حجاب از طرف الله رب العالمین بر امت رسول الله(ص) وارد شده است و از پیامبر خود می خواهد که ابتدا به همسران و دختران خویش سپس به تمامی زنان مومن امر کند که حجاب خود را در مقابل چشم نامحرمان رعایت نمایند تا از دست و زبان و چشم افراد هوس باز در امان باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: زنان مومن این دستور را به زیبایی رعایت نمودند و ام سلمه همسر پیامبر می فرماید بعد از نازل شدن این آیه زنان مدینه با سکینه و حرمت خاصی از منزل خارج می شدند در حالی که چادرانی سیاه رنگ به سر داشتن و کاملا خود را می پوشاندند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: نزول این آیه با تهدید نبوده بلکه فلسفه حجاب را چنین تبیین فرموده: زنان و دختران اگر می خواهند از متلک ها و تهمت ها و تهاجم و تهدیدهای افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید خود را بپوشانند که این پوشش سبب دوری آن افراد می شود.

وی افزود: لذا در امر حجاب حرمت زنان لحاظ شده است نه محدودیت و یا نعوذ بالله متهم کردن آنان و بدانیم که حجاب سبب حفظ آبرو و حرمت بانوان است نه بی ارزش جلوه دادن آنها.

ماموستا مرادی در ادامه به آفت های بدحجابی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رونق گرفتن چشم چرانی هوس بازان، توسعه فساد و فحشا و در دام افراد شرور افتادن، سوء قصد و تجاوز به عنف، ایجاد ارتباطات نامشروع، عذاب وجدان بعد از ارتباطات حرام و خودکشی  از ترس رسوا شدن و بی آبروی و... از جمله عواقب بدحجابی و بی عفتی است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: اگر بی حجابی هدفمند باشد و دست خبیث دشمنان در کار باشد و کمپین نه به حجاب راه بیافتد باید ما همه توان خود را بکار گیریم تا زنان و دختران مسلمان را از دست دشمنان نجات دهیم.

این عالم اهل سنت عنوان داشت: در شبکه های اجتماعی برون مرزی علنا مردم را به بی اعتقادی به آبرو و شرافت دعوت می کنند و برخی از جوانان ما هم عمق فاجعه را درک نمی کنند و بعضا تسلیم سخنان فریبنده آنان می شوند.

ماموستا مرادی گفت: رهبر معظم انقلاب در این باب می فرمایند: «دشمنان از هیچ حربه دریغ نمی کنند، پولهای زیادی خرج می کنند صدها رسانه را بکار می گیرند تا هویت مستقل فرهنگی مسلمانان را نابود کنند، اما آنان موفق نمی شوند ولی آنچه من را نگران می کند سخنان بعضی روشنفکر نما و یا معمم و یا روزنامه نگاراست که ناخواسته اهداف دشمنان را پیاده می کنند و مخالف حجاب اجباری هستند».

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: حرام، حرام است چه بی حجابی، چه مصرف مشروبات چه زنا و فساد و ما باید در عمل به دستورات قران پایبند باشیم.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود به برگزاری اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری نخستین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی با عنوان «کردستان نماد تحقق وحدت اسلامی وهم زیستی اقوام ومذاهب» که با سخنرانی شخصیت های برجسته علمی و دینی مهمان جلسه اعم از اقلیم کردستان و استان های آذربایجان غربی و سنندج و کرمانشاه و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب انجام شد و همچنین وزیر خارجه کشور با ارتباط مستقیم مطالبی را بیان کردند که تنها با وحدت و یکپارچگی است می توان با  هجمه های دشمن مقابله کرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: حقیقتا ما به عنوان اهل سنت از برگزاری این نوع کنفرانس ها استقبال می نماییم و از برگزاری این کنگره در غرب کشور متشکریم.

وی افزود: اما گاها گلایه هایی هم داریم که از جانب بعضی افراد خط شکن که به مقدسات ما علنا توهین می نمایند و سبب دل سردی جامعه و علما و شخصیت های تقریبی و وحدت گرا می شوند، که باید به جد و بدون اغماض با آن افراد برخورد شود، این در حالی است ما می دانیم که جریان شیعه انگلیسی به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب همیشه در فکر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، پس باید مسؤولین ما هوشیار باشند و اجازه به افرادی که صاحب منبر یا مداح هستند و به مقدسات ما توهین می کنند، هرگز ندهند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: به حجاج عزیز که تازه از سفر مبارک حج به وطن و شهر و دیار خویش رجوع نمودند خیر مقدم عرض می کنیم و امیدواریم حج آنان مورد قبول درگاه احدیت قرار گرفته باشد و از دست اندرکاران نظام اسلامی در امور حج هم کمال تشکر و تقدیر را داریم./1400/

ارسال نظرات