۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۱۵۴۹۵
پادشاه اردن:

همه کشور‌های عربی خواهان روابط با ایران هستند

همه کشور‌های عربی خواهان روابط با ایران هستند
ملک عبدالله پادشاه اردن اعلام کرد که همه کشور‌های عربی از جمله اردن مشتاقانه منتظر روابط خوب با تهران هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ملک عبدالله در مصاحبه با روزنامه «الرای اردن» با اشاره به روابط با ایران، اعلام کرد: «ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، اردن و همه کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با ایران بر اساس احترام متقابل، حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشور‌ها هستند. ما معتقدیم که گفتگو راه حلی برای حل اختلافات است.»

پادشاه اردن در ادامه نشست جده را نشان‌دهنده اولویت و محوریت آرمان فلسطین و هماهنگی بین کشور‌های عربی توصیف و ابراز امیدواری کرد که نتایج این اجلاس به تبلور چشم‌اندازی جدید برای منطقه، مبتنی بر یکپارچگی اقتصادی و رسیدن به راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران‌های منطقه منجر شود.

ملک عبدالله درباره مسئله فلسطین گفت: « فلسطین کلید صلح و ثبات همه جانبه در منطقه است. مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی قدس اشغالی وظیفه ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد.»

او در انتها بحران سوریه را دارای پیامد‌های بسیار فاجعه بار توصیف کرد و برون رفت از آن را منوط به دستیابی یک راه حل سیاسی جامع دانست. راه حلی که به رنج مردم سوریه پایان دهد و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان فراهم کند و امنیت و ثبات را به سوریه باز گرداند./۹۸۸

ارسال نظرات