۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۵۵۸۸
کارشناس پلیس فتا مطرح کرد؛

انتشار تصاویر بدون حجاب جرم است

انتشار تصاویر بدون حجاب جرم است
سروان دخیلی گفت: انتشار تصاویر بدون حجاب و یا حتی با حجاب بدون رضایت نامه کتبی از مشتری جرم محسوب می‌شود و در صورت شکایت برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سروان مهدی دخیلی پیش از ظهر امروز در کارگاه تخصصی و توانمند سازی ویژه آرایشگران شهرستان کاشان که همزمان با روز جهانی خانواده  که از سوی اتحادیه آرایشگران زنانه در اتاق اصناف کاشان برگزار شد، گفت: برخی از تبلیغات در فضای مجازی و اینستاگرام مصداق جرم است.

وی با اشاره به اینکه انتشار تصاویر بدون حجاب و خارج از عرف و شئونات اسلامی جرم است افزود: آرایشگران اجازه ندارند تصاویر بدون حجاب مشتری را در فضای مجازی منتشر کنند.

سروان دخیلی ادامه داد: انتشار تصاویر بدون حجاب و یا حتی با حجاب که از مشتری رضایت نامه کتبی نداشته باشند جرم محسوب می‌شود و در صورت شکایت برخورد قانونی می‌شود.

کارشناس پلیس فتا در ادامه از اجرای طرح سراسری برخورد با انتشار دهندگان تصاویر بدون حجاب خبرداد و افزود: در این طرح با انتشاردهندگان تصاویر بدون حجاب از سوی آرایشگران، آتلیه داران، عکاسان و ناخن کاران در فضای مجازی برخورد قانونی می‌شود.

به گفته وی انتشار هرگونه عکس بدون حجاب حتی با قراردادن استیگر و ماسک روی صورت در صورت شکایت جرم محسوب شده و با مجرم برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: انتشارتصاویر بدون حجاب اسلامی در پیج‌هایی با عنوان «طبق قوانین جمهوری اسلامی» نیز جرم محسوب می‌شود و برخورد می‌شود.

کارشناس پلیس فتا گفت: اگر همکاران آرایشگر از تصاویر بدون حجاب اسلامی در تبلیغات خود استفاده می‌کنند دلیلی براین نیست که آرایشگاه‌های دیگر نیز قانون را نادیده بگیرند، چون با هر نوع بی قانونی برخورد خواهد شد.

وی همچنین استفاده از قفل و حفاظ مناسب، دوربین مداربسته یا آیفون تصویری، داشتن مجوز از فنی و حرفه‌ای برای آرایشگاه‌هایی که آموزشگاه دارند، قابل رویت پروانه کسب و حضور متصدی در آرایشگاه‌های زنانه را برای آرایشگاه‌ها الزامی دانست.

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات