۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۲۱۲۴۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تفرقه در میان امت اسلامی یک سیاست استعماری و استکباری است

تفرقه در میان امت اسلامی یک سیاست استعماری و استکباری است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تفرقه یک سیاست استعماری و استکباری است و یکی از نشانه‌های حقانیت جمهوری اسلامی داشتن رویکرد وحدتی از همان ابتدای امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در مرکز جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان، حضور در همایش بزرگ اربعین حسینی را نشان‌دهنده محبت همه دوستداران اهل بیت(ع) از شیعه و سنی دانست.

وی با بیان این که وحدت از جمله نعمت‌های بزرگ خداوند است، افزود: بر ما فرض است که این نعمت‌ها را حفظ کنیم، دوری از تفرقه‌گرایان و آشوب‌گران را با نگاهی وحدت‌گرا باید سرلوحه امور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، تصریح کرد: اجتماع بزرگ امروز با حضور امت پیامبر از مذاهب مختلف با روح اخوت و برادری جای خرسندی دارد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمن نمی‌خواهد که ما ایرانی قوی داشته باشیم، دشمن نه جمهوری اسلامی و نه ایران قوی هیچکدام را نمی‌خواهد.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که پیامبر اکرم(ص) در عالم برزخ برای این امت دعا می کند، ادامه داد: امروز در کنار امت فرهیخته پژوهشی هستیم امتی که در سطح جهانی کارآمدی خود را نشان دادند و اعتماد مذاهب مختلف را توانستند جلب کنند.

وی همچنین با بیان این که وحدت و رحمت و به دنبال آن‌ها حرمت، سه اصل اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: نخستین اصل دین ما توحید است، خدا واحد است و همه ما بنده یک خدا هستیم، خداوند به صفت رحمت رحمانیت و رحمت رحیمیت بیش از همه بها داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین تاکید کرد: دین همه بشریت یک دین و آن هم اسلام به عنوان دین رحمت است، تصریح کرد: اصل وحدت و رحمت از اصول بنیادین هستند و ما امت واحده هستیم که در پرتو آن اصل حرمت ظاهر می‌شود و غیر آن به دور از آیین دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حفظ حرمت در کنار وحدت و رحمت از اصول مسلم دین اسلام است، گفت: بسیاری از علمای سنت نسبت به کسانی که با برخورد تکفیری نسبت به کشتن انسان‌های بیگناه اقدام کردند معترض هستند چرا که آنان نمی‌خواهند ما وحدت و حرمت داشته باشیم، سیاست تفرقه یک سیاست استعماری و استکباری است.

وی با بیان این که اصل دین حفظ وحدت‌ها است افزود: هفته وحدت باید به سال وحدت بی انجامید و خواص امت باید به وحدت پایبند باشند تا عامه مردم نیز این را بیاموزند.

امام جمعه ساری با بیان این که دفاع مقدس ما مظهر وحدت اجتماعی است چرا که ۱۱ هزار شهید اهل سنت دارد؛ اذعان داشت: شیعه و سنی علاوه بر نگاه تعاملی باید در در حوزه اجتماعی یعنی رفع مسائل اشتراک داشته باشند، یکی از نشانه‌های حقانیت جمهوری اسلامی داشتن رویکرد وحدتی از همان ابتدای امر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به نشست مشترک علمای شیعه و سنی همه ساله در هفته وحدت، گفت: متاسفانه برخی مواقع سیاست‌های شیطانی بر سیاست‌های درست دینی غلبه می کند و امروز به‌جای اینکه سلاح‌ها به سمت دشمن غاصب نشانه برود به تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی ختم شده است.

وی ضمن تقدیر از برپایی نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در جامعه المصطفی اذعان داشت: امیدواریم فارغ التحصیلان این مرکز همواره پاسدار وحدت و همبستگی باشند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات