۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۲۱۳۶۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عمل به قانون از ایجاد بی نظمی، اختلالات و آسیب ها جلوگیری می کند

عمل به قانون از ایجاد بی نظمی، اختلالات و آسیب ها جلوگیری می کند
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت برخورد با کسانی که در استان سد معبر ایجاد می کنند؛ براساس قانون گفت: عمل به قانون از ایجاد بی نظمی و اختلالات جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شب گذشته در دیدار با اعضای حفاظتی مراقبتی رفع سد معبر ضمن تبریک مناسبت های ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام صادق(ع) گفت: جهان هستی بر اساس نظم و نظامی خاص پایه گذاری شده است؛ از طرفی دیگر برهان نظم جزء مواردی است که برای اثبات وجود خدای متعال بکار برده می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در این عالم هر کجا نظمی باشد معلوم است ناظمی مدیر، مدبر و آگاه گرداننده است و هر کجا که نظم نباشد اختلال ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: انسان به صورت فطری علاقه مند به نظم است و در هر کجا که خللی در کارها ایجاد می‌شود؛ یا ناظم خصوصیات لازم را ندارد موانعی هست که مانع ایجاد نظم می شود و این نظم است که همه امور بر اساس آن می تواند به هدف مورد نظر نائل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خطاب به میزبانان جلسه گفت: موسسه نظم آفرینان با حضور شما دست اندر کاران این مجموعه نیز باید بر اساس نظم و برنامه ریزی کارها را پیش ببرند.

وی عنوان کرد: این نظم و انضباط باید در قالب قانون اجرا شود و همه باید به آن ملزم باشند که باعث اختلالات و آسیب‌ در جامعه نگردد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه یکی از موارد بی نظمی در استان ما که متاسفانه دامنگیر آن هستیم سد معبر است، گفت:  در این خصوص روایات متعددی از امامان معصوم(ع) وارد شده است؛ تا جایی که فرمودند کسانی که سد معبر می کنند از رحمت خدا به دور هستند و در بعضی روایات تعابیری همچون ضامن شدن بیان شده است که قطعاً باعث دِین می‌ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به مشکل بیکاری در استان عنوان کرد: نباید فراموش کرد با توجه به کمبود اشتغال در استان و در مرکز استان دست فروشی بجهت امرار معاش تبدیل به یک شغل دائمی شده است اما باید یک سری اصول رعایت شود.

وی یکی از مهم ترین کارها را برنامه ریزی دقیق برای کاسبان دست فروش عنوان کرد و گفت: جانمایی مکانی مناسب که مورد توافق همه باشد و دسترسی برای همه مردم آسان باشد و در دورترین نقطه نباشد مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تشکیل شورا تاکید کرد و عنوان داشت: اگر از درون خود دستفروشان شورایی شکل بگیرد و در شورای مذکور با آنها مشورت شود فرهنگ سازی بیشتری شکل می‌گیرد و به تدریج همراهی و همدلی ایجاد خواهد شد.

وی رعایت اخلاق و برخورد منطقی را از دیگر موارد عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از موارد بسیار مهم در انجام مأموریت ها برای مقابله با سد معبر  برخورد منطقی و بدون هرگونه خشونت است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: امید است با برنامه‌ریزی صحیح و فرهنگ سازی درست وضعیت شهر از این شکل نامناسب است خارج شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات