۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۲۳۵۰۵
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد؛

ضرورت صیانت از حوزه/دستگاه‌های اداری علم و فرهنگ را در صدر اولویت‌ها قرار دهند

ضرورت صیانت از حوزه/دستگاه‌های اداری علم و فرهنگ را در صدر اولویت‌ها قرار دهند
آیت الله اعرافی، بر ضرورت خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: باید شاخص های سلامت معنوی و اداری در ادارات و هم افزایی بین دستگاه ها ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آیت‌الله علیرضا اعرافی، ظهر امروز، در شورای اداری استان لرستان با بیان اینکه هویت شورای اداری، رکن پیشرفت و توسعه استان است، گفت: همه ارزش‌های اسلامی به کار مسؤولان گره خورده است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه کار مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی ایران بازتاب جهانی دارد، افزود: خدمت‌گذاری به خلق خدا از بهترین اعمال است؛ مسؤولان نقش و جایگاه خود را بزرگ بدانند و درجه اخلاق و کارمندی خود را بالا ببرند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عظمت و قدرت نظام اسلامی سبب دشمنی استکبار جهانی شده است، گفت: کار مسؤولان محراب عبادت است

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در آسیب‌های اداری قرار نگیریم باید نکاتی را رعایت کنیم، عنوان داشت: از عوامل از بین بردن آسیب‌های اداری این است که رویکرد مسؤولان به کار و مدیریت باید رویکرد امانت‌پنداری باشد و کار را برای خدا ببیند و با نگاه معنوی، امانی و اخلاقی، ارزش کار خود را بالا برد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مسؤولان باید شاخص‌های سلامت اداری و معنوی را در مجموعه خود ارتقا دهند، اظهار داشت: مدیریت جامع در نظام اسلامی در کنار نگاه به مسائل خرد به منطق کلان راهبردی توجه دارد.

وی بر ضرورت هم افزایی بین دستگاه ها تأکید کرد و گفت: روحیه همگرایی، هم‌افزایی و زنجیره شدن چند دستگاه برای حل یک مشکل از نکات مهم است از طرفی نظام اداری هم‌افزا، می‌تواند معجزه‌آفرینی کند.

ضرورت صیانت از حوزه های علمیه

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آشنایی به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی و میان مدت از مواردی است که می‌تواند از آسیب‌های اداری جلوگیری کند، تصریح کرد: دستگاه‌های اداری باید علم و فرهنگ را در صدر اولویت‌ها قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان با اشاره به اینکه حوزه علمیه بیش از هزار سال سابقه دارد و همواره مؤثر بوده است، تأکید کرد: باید از این میراث دینی صیانت کنیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات