۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۳۷۴۷
با حضور مسئول تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی المصطفی؛

مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای المصطفی صادر شد

مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای المصطفی صادر شد
مجوز آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای المصطفی توسط سازمان فنی حرفه‌ای کشور صادر شده است و از این‌ پس برای فراگیران دوره‌های مهارتی کاربردی مدرک فنی حرفه‌ای صادر خواهد شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اولین نشست هم فکری و هم‌اندیشی مؤسسه آموزشی مهارتی بیان با رؤسای تشکل‌ها و مشاوران منطقه‌ای المصطفی با حضور حجج‌اسلام کریمی قدوسی معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی، عبادی معاون پژوهشی، شهامت دبیر مشاوران منطقه‌ای و توکلی مسئول تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی المصطفی و معاونین فرهنگی تربیتی واحدهای آموزشی جامعةالمصطفی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ کریمی قدوسی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌ها در ارتقای جایگاه دانش‌های مهارتی جامعةالمصطفی، اظهار داشت: مجموعه تشکل‌های فرهنگی یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در حوزه مهارتی بسیار فعال عمل نماید.

وی گزارشی از فعالیت‌های ۴۰۰ تشکل فرهنگی جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: باتوجه‌به اقتضائات و شرایط عصر به‌ویژه جایگاه تأثیرگذار فضای مجازی و رسانه در زیست بشری و تأکید رهبر معظم انقلاب جهت حضور فعال و پرشور در این فضاها، لازم است تا آموزش‌های مهارتی و کاربردی در این زمینه‌ها بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که در زمینه محتوایی در سطوح مختلف نیروهای خوبی تربیت شده است، یادآور شد: امیدواریم با تجهیز و تقویت ابزارهای به‌کارگیری از فضای مجازی و ارائه آموزش‌های فنی لازم، بتوانیم علوم و دانش اسلامی را از بستر این فضا نیز نشر دهیم.

حجت‌الاسلام‌ ملکی نیز ضمن تقدیر از همکاری معاونت فرهنگی و تربیتی و مشاوران منطقه‌ای، به بیان نگاه عالی ریاست جامعةالمصطفی به حوزه‌های مهارتی و ابلاغیه ارتقای این حوزه و تبیین اهداف، سیاست‌ها، دوره‌ها و فعالیت‌های مؤسسه آموزشی مهارتی بیان پرداخت.

وی خاطرنشان ساخت: باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود در تشکل‌ها و مشاوران منطقه‌ای می‌توان همکاری‌های خوبی را در زمینه شناسایی دوره‌های موردنیاز منطقه‌ای و جامعه هدف برنامه‌ریزی کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان با بیان این که دوره‌های مهارتی در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته (تربیت مربی) برگزار می‌گردند، اظهار داشت: مجوز آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای المصطفی توسط سازمان فنی حرفه‌ای کشور صادر شده است و ازاین‌پس برای فراگیران دوره‌های مهارتی کاربردی مدرک فنی حرفه‌ای با اعتبار در بیش از ۱۴۰ کشور جهان صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ شهامت نیز به ظرفیت بالقوه تشکل‌ها و مشاوران منطقه‌ای برای همیاری در برگزاری آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به امکان استفاده از فضای مجازی، می‌بایست آموزش‌های مهارتی این عرصه نیز در قالب‌های مختلف فعال گردد.

در ادامه برخی از رؤسای تشکل‌ها و مشاوران منطقه‌ای به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان نیز حضار با تکمیل فرم‌های نظرسنجی، به اولویت‌بندی دوره‌ها پاسخ دادند.

ارسال نظرات