۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۲۵۶۰۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

آشوب ها در خارج از مرزها مدیریت می شد

آشوب ها در خارج از مرزها مدیریت می شد
حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: بحث حجاب و حتی پدیده بدحجابی محدود که اخیراً در کشور مشاهده شد، اصولاً از بحث آشوب‌ها جداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در نشست با جمعی از روحانیان استان خراسان شمالی، اظهار داشت: نقش حجاب در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر بسیار کمرنگ است.

وی افزود: تا پیش‌ازاین در فضای رسانه‌ای و مجازی چنین القا می‌شد که جمع کثیری از زنان کشور مخالف حجاب یا متمایل به برداشتن حجاب هستند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی پدیده بدحجابی و بی‌حجابی را سیاسی و نماد مخالفت با جمهوری اسلامی یا قوانین شرعی می‌دانستند.

وی ادامه داد: اما در عمل و فارغ از القائات و جوسازی‌ها، بر اساس نظرسنجی‌هایی که در روز نهم مهرماه گذشته از بانوان تهرانی انجام‌شده است، ۸۳ درصد بانوان گفته‌اند به حجاب اعتقاد دارند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: طبق این نظرسنجی بیش از ۷۰ درصد از خانم‌ها گفته‌اند حتی در میهمانی‌های خانوادگی حجاب خود را حفظ می‌کنند. ۸۳ درصد گفته‌اند حتی اگر قانون حجاب برداشته شود هم حجاب خود را حفظ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها ۱۱ درصد بانوان گفته‌اند بی‌حجابی را قبول داشته و آن را پدیده‌ای سیاسی و نشانه مخالفت با نظام جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: کما اینکه ۸۰ درصد خانم‌ها در نظرسنجی‌ها با آشوب‌های اخیر مخالفت کرده و خواستار مقابله با آشوبگران شده‌اند.

وی با اشاره به وجود مدیریت آشوب در خارج از مرزها، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع ما ابزارهایی برای کنترل رفتار کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و عربستان داریم مثل اعتراض رسمی و صدور حکم قضایی برای عناصر ایرانی تحت فرمان آنان در خارج از کشور و نیز تهدید به اقدامات امنیتی مشابه که طبعاً بازدارنده خواهد بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: افزون بر این موارد، شناسایی شبکه‌های ایجادشده توسط آنان و متلاشی کردن این شبکه‌ها می‌تواند در خنثی‌سازی توان کشورهای خارجی علیه ایران مؤثر باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات