۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۷۲۶۵۶۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مدیران باید بر نحوه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی نظارت کنند

مدیران باید بر نحوه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی نظارت کنند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: مدیران باید بر نحوه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در هشتاد و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید افزون بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی بر نحوه اجرای آن‌هم نظارت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که باید بر نحوه اجرا و عملکرد شورای فرهنگ عمومی نظارت کنند اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید گزارش کار خود را به‌صورت مداوم ارائه داده تا از بسیاری آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در حقیقت شورای فرهنگ عمومی رویکردی پیشگیرانه در حوزه آسیب‌ها دارد و بی‌تردید تنها راه جلوگیری از آسیب‌ها و تحقق اهداف پیگیری اجرای مصوبات این شورا است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: با توجه به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در کاهش آسیب‌ها لازم است مسؤولان فرهنگی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید از راه‌کارهای کارشناسی شده ویژه‌ای برای کاهش مشکلات جامعه استفاده کرد تا به این طریق مشکلات و کاستی‌های جامعه در حوزه اجتماعی و فرهنگی کاهش یابد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: باید اساس کار نهادها و دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اصل پیشگیری باشد؛ چراکه پیشگیری می‌تواند از بروز بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: البته مسؤولیت پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مختص یک اداره یا سازمان خاص نیست و در این زمینه همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مسؤولیت دارند و باید به آن عمل کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات