۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۲۷۱۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تواضع، ادب و ذکر امیرمؤمنان از ویژگی‌های ورزش باستانی است

تواضع، ادب و ذکر امیرمؤمنان از ویژگی‌های ورزش باستانی است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تواضع، ادب و ذکر امیرمؤمنان از ویژگی‌های خوب ورزش باستانی است، گفت: امیرمومنان می‌فرماید بزرگترین میراث ادب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در جمع اهالی ورزش باستانی کاشان در روزخانه ثامن کاشان، گفت: تواضع، ادب و ذکر نام حضرت امیرمؤمنان از ویژگی‌های خوب ورزش باستانی است.

وی افزود: طی مدت نزدیک به یک سالی که در کاشان هستم این هشتمین حضور من در زورخانه‌ها و در جمع ورزشکاران این رشته باستانی سطح شهرستان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از ادب و احترام به پیشکسوت به عنوان دومین دستاورد ورزش باستانی نام برد و گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، بزرگترین میراث ادب است و ورزشکاران باستانی این کلام امیرمومنان(ع) را عملی و به دیگران منتقل می‌کنند.

به گفته وی تکرار نام امیرمومنان(ع) طی مدت انجام فعالیت‌های ورزش باستانی در فضای زورخانه طنین انداز است و روایت است نام امیرمومنان(ع) که به گوش رسد، گناهانی که انسان با گوش خود انجام داده، خداوند آن را می‌بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه در توصیف ویژگی‌های طالقانی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی ایران، افزود: روزگاری که منافقین به ترور شخصیت‌های نظام دست می‌زدند و اوضاع امنیتی به دلیل عدم وجود سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی منسجم در اوایل انقلاب مناسب نبود، طالقانی محافظ امام خمینی(ره) بود و این خطر را برای جان خود پذیرفت تا امام(ره) سالم بماند.

لازم به ذکر است، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد غلامرضا تختی با حضور حجت الاسلام والمسلیمن حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان و محمدرضا طالقانی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی ایران شنبه شب در روزخانه ثامن کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات