۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۲۷۵۶۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در میادین ورزشی جهان غرور آفرین است

به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در میادین ورزشی جهان غرور آفرین است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی ورزشکاران ایرانی در میدان‌های ورزشی جهان غرورآفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی جمعه شب در مراسم اختتامیه مسابقات پرس سینه قهرمانی باشگاه‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت فاطمه زهرا (س) گفت: جسم قوی به همراه تعالی روح برای انسان موفقیت آمیز است.

وی اصل ورزش را جزء توصیه‌های دین اسلام دانست و با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که امر به ورزش امر به معروف است، افزود: مسابقات پرس سینه و بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که برای آمادگی جسمانی انسان مفید است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی ورزشکاران ایرانی در میدان‌های ورزشی جهان را غرورآفرین دانست و اظهار داشت: روح معنویت در ورزش می‌تواند در تقویت قوای جسمانی ورزشکاران نقش مهم و اساسی داشته باشد.

وی ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را سبب قدرت جسمانی انسان دانست و افزود: شهید ابراهیم هادی در دفاع مقدس هرگاه موقع احساس ضعف می‌کرد تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌خواند و از ایشان کمک می‌گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: اگر برخی ورزشکاران نام حضرت ابوالفضل العباس را جلو پیراهن ورزشی خود دارند این همان اتصال و توجه است که سبب می‌شود روح و جسم انسان قوی شود.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، ‏اگر روح و نیت انسان قوی باشد جسم را به دنبال خودش حرکت می‌دهد، گفت: در دعای اول قرآن و قبل از تلاوت از خداوند می‌خواهیم تا به وسیله تلاوت قرآن جسم ما را قوی کند.

نماینده، ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید بر توجه به معنویت در کنار فعالیت‌های ورزشی و آمادگی جسمانی، افزود: اگر ایمان، روح و نیت انسان قوی باشد می‌تواند جسم را به دنبال خود بکشاند و همزمان شدن جسم قوی و تعالی روح موفقیت‌های انسان را مضاعف می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات