۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۵۸۷
در نشستی خبری تشریح شد؛

جزئیات برنامه های بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه

جزئیات برنامه های بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه
حجت‌الاسلام جزایری جزئیات برنامه های بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حمید جزایری در نشست خبری بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه که در ساختمان خبرگزاری حوزه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد رجبیه عنوان کرد: کتاب سال حوزه مهمترین و تاثیرگذارترین رویداد پژوهشی حوزه است و اختصاص به قم و ایران ندارد و به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی ادامه داد: این همایش از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرده است و در طول ۲۳ دوره گذشته حدود ۱۹ هزار و ۶۳۴ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته است که ۹۶۸۶ از شرکت کنندگان آن از آقایان و ۱۳۷۸ نفر از بانوان بودند.

وی با بیان اینکه در همایش بیست و چهارم یک هزار و ۱۶۸ کتاب واجد شرایط ارزیابی قرار گرفتند، اضافه کرد: در این دوره ۱۸۵ نفر از شرکت کنندگان بخش کتاب از بانوان و ۷۱۵ نفر از آقایان بودند.

حجت‌الاسلام جزایری افزود: در این دوره ۹۰۰ کتاب، ۲۶۸ رساله مقطع دکتری یا سطح چهار دریافت شد که بعد از ارزیابی ۲۳۰ اثر مرحله دوم رسیدند و در نهایت ۴۸ اثر به عنوان آثار قابل تقدیر، شایسته تحسین و برگزیده انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه دو اثر عنوان برگزیده، ۲۸ اثر شایسته تقدیر و ۱۸ اثر شایسته تحسین را کسب کردند، اظهار کرد: ۴۳ نفر از منتخبین از آقایان و پنج نفر از بانوان هستند که برخی از آنان کشورهای لبنان، عراق، افغانستان و ... هستند.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه با اشاره به اینکه در بخش مقالات ۲۹۰ اثر از ۹۸ نشریه به دبیرخانه رسید که شش اثر آن شایسته تقدیر شناخته شدند، گفت: آثار واصله در ۲۰ گروه از جمله فقه و حقوق، حقوق، اصول، کلام، تفسیر، تاریخ، اقتصاد، تاریخ و... بودند.

وی با بیان اینکه در این دوره شاهد حضور فعال تر غیر ایرانی ها و خواهران بودیم، اضافه کرد: محورهای ویژه مانند سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی، ابعاد علمی گام دوم انقلاب، زن و خانواده، آسیب های اجتماعی و جهاد تبیین مورد تاکید دبیر خانه بود که در این زمینه ۱۲۲ به طور مستقیم ناظر بر یکی از محورهای ویژه بودند.

حجت‌الاسلام جزایری بیان کرد: بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال حوزه روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه جاری با حضور مدیر حوزه های علمیه و برخی از مسئولان و صاحبنظران حوزوی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این دوره از جشنواره کتاب سال حوزه با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی افتتاح خواهد شد و بعد از گزارش روند اجرایی همایش توسط دبیر همایش، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سخنرانی خواهد کرد.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه یاد آورشد: بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال حوزه و ششمین جشنواره مقالات علمی به صورت مستقیم از سیمای استانی مرکز نور، رادیو معارف و سیمای قرآن پخش می شود.

ارسال نظرات