۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۲۹۸۵۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

سنددار شدن ۱۷۴ موقوفه در خراسان ‌شمالی

سنددار شدن ۱۷۴ موقوفه در خراسان ‌شمالی
حجت‌الاسلام آسوده از سنددار شدن ۱۷۴ موقوفه در خراسان شمالی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشستی با شماری از مبلغان استان، با اشاره به سنددار شدن 174 موقوفه در خراسان شمالی از ابتدای سال تاکنون، اظهار داشت: خراسان شمالی پنج هزار و ۸۸۲ فقره موقوفه دارد.

 وی افزود: برای سنددار کردن موقوفات در سال جاری 300 مورد هدف‌گذاری شده بود که 124 مورد آن در نیمه نخست سال سنددار شده و 50 مورد دیگر آن‌هم در نیمه دوم سال و تاکنون سنددار شده است.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: سنددار کردن موقوفات دلایل گوناگونی دارد که ازجمله آن می‌توان به جلوگیری از تعدی به موقوفات، جلوگیری از دخل و تصرفات غیرقانونی موقوفات و حفظ و حراست از آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: البته درراه سنددار کردن موقوفات مشکلات و چالش‌های بسیاری هم وجود دارد که برخی از مشکلات موجود در این زمینه مشکلات حقوقی و واقع‌شدن موقوفات در حوزه روستایی و دوردست است.

حجت‌الاسلام آسوده در ادامه با اشاره به ثبت 20 وقف جدید در استان، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 20 وقف جدید به ثبت رسیده است که ارزش تقریبی آن 60 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این 20 وقف جدید شامل 6 شهرستان خراسان شمالی می‌شود که به تفکیک 3 مورد در شهرستان‌های بجنورد و شیروان، مانه و سملقان، دو مورد به تفکیک در اسفراین و فاروج و یک مورد هم مربوط به شهرستان جاجرم است.

 حجت‌الاسلام آسوده افزود: شاخص‌ترین وقف ثبت‌شده در سال جاری وقف یک قطعه زمین زراعی به مساحت 13 هزار مترمربع از سوی زینب رجایی است که با نیت هزینه کرد امور رفاهی دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد انجام‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر وقف با نیات روز جامعه، گفت: ما بايد با تهيه ليست اولویت‌ها و نیازهای روز جامعه اهداف واقفان را شناسايي كرده و آن‌ها را به سمت این نیازها سوق دهيم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات