۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۲۹۹۷۳
نشست رئیس مرکز خدمات و مدیران نهادهای حوزوی کرمان؛

از لزوم توجه ویژه به مبلغین مناطق محروم تا بورسیه طلاب مستعد

از لزوم توجه ویژه به مبلغین مناطق محروم تا بورسیه طلاب مستعد
نشست مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه و مدیران نهادهای حوزوی استان کرمان با بیان دغدغه های مختلف مدیران مدارس علمیه برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه‌ و مدیران نهادهای حوزوی استان کرمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار ابتدا مدیران مدارس علمیه کرمان دغدغه‌ها و نکات خود را بیان کردند.

توجه ویژه به مبلغین مناطق محروم، تأمین حق‌التدریس حداقلی‌اساتید، توجه بیشتر به برنامه‌های فرهنگي و خوداشتغالی خانواده حوزویان، بیمه پایه اساتید خواهر، توجه بیشتر به طلاب در حال تحصیل، تامین استاد سرا، اردوی علمی و فرهنگی اساتید خواهر، اعطای وام برای خرید لپ تاب محققین، حمایت از اعزام اساتید اخلاق، بورسیه طلاب مستعد، تکریم نخبگان و معمرین در مدارس علمیه جهت تقویت انگیزه محصلین، از جمله مطالب مطرح شده از طرف مدیران مدارس علمیه بود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی ضمن اشاره به اولویت‌ها و وظائف سازمانی مرکزخدمات حوزه‌های علمیه نسبت به موضوعات مرتبط با سیاست‌های مرکز خدمات توضیحاتی را ارائه کرد و بر تقویت مدارس استانی جهت حضور حداکثری طلاب در استان‌ها و تمرکز خدمات مرکز بر طلاب در حال تحصیل تاکید نمود و در رابطه با برخی موضوعات بالاخص مناطق محروم قول مساعد داد و ابراز امیدواری نمود با بازنگری در سیاست‌ها و روش‌های مراکز حوزوی شاهد رفع نواقص موجود و رشد و پیشرفت برنامه های علمی، معنوی، معیشتی و فرهنگی طلاب و خانواده آنان باشیم.

در ادامه مقرر شد مدیران مدارس نکات پیشنهادی خود را در رابطه هدفمندی خدمات از طریق استان منتقل نمایند.

ارسال نظرات