۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۳۰۶۷۰
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بررسی کرد؛

ابعاد مختلف اخلاق منبر

ابعاد مختلف اخلاق منبر
استاد حوزه و دانشگاه ابعاد مختلف اخلاق منبر را تشریح کرد و گفت: باور ما این است که اسلام پاسخ تمام نیازهای بشری را دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در هشتمین نشست صمیمانه جمعی از منبری‌های جوان هیأت‌های کشور که در ساختمان پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: رعایت اخلاق در منبر باید در بعدهای مختلفی ازجمله منبر، محتوا، مخاطب و گوینده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باور ما این است که اسلام پاسخ تمام نیازهای بشری را دارد، مطرح کرد: منبری‌ها نیاز نیست دائما به دنبال عنوان مطالب جدید باشند بلکه باید دنبال بیان مطالبی باشند که به آن اعتقاد دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برای بیان مطالب جدید امکان دارد آن موضوع تازه به ذهن منبری رسیده باشد و هنوز حتی به آن باور نیز پیدا نکرده باشد.

وی با بیان اینکه منبر باید با مطالعه انجام شود، عنوان کرد: حتی اگر منبر و سخنرانی با بیان مطالب تکراری همراه است، ولی باید ده برابر حجم محتوایی که بیان می‌شود، مطالعه صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: باید این مطالعه تا حدی انجام شود که در وجود منبری تاثیر گذاشته و به باور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید رابطه منبر با قرآن تقویت شود، خاطرنشان کرد: اگر محتوای منبر با اعتقاد و مراقبه بیان شود، تاثیرگذاری آن برای مخاطبین نیز بیش‌تر می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان روایاتی، تصریح کرد: باید در منبر شان مخاطب نیز رعایت شده و منبری با آن‌ها نیز به خوبی ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه اخلاق منبر از محتوای منبر واجب‌تر است، یادآور شد: اگر منبری برای مخاطب احترام قائل باشد و به جزئیات توجه داشته باشد قطعا اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات