۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۳۲۶۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد؛

اخلاص در نیت، عامل برکت کارها

اخلاص در نیت، عامل برکت کارها
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی خیر و برکت را در انجام کار با خلوص نیت دانست و گفت: هر کاری که با اخلاص باشد برکت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در مراسم گلریزان ستاد دیه شهرستان کاشان، گفت: خیر و برکت در انجام کار با خلوص نیت است.

وی افزود: هنوز فاصله زیادی از شب قدر نگرفته ایم و در روز‌های آخر ماه مبارک رمضان هستیم و باید باقیمانده ماه رمضان را قدر بدانیم و از باقیماده این ماه نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان حضور در مراسم گلریزان را اختیاری دانست و اظهار داشت: آیت الله مصباح و شهید مطهری می‌فرمایند، انسان اگر بخواهد کاری را با رغبت و اختیار انجام بدهد نیاز به پیش زمینه دارد و پیش زمینه آن اقناع شدن اندیشه و عقل است و در ادامه باید احساسات و عواطف انسان برانگیخته شود.

وی با بیان اینکه آخرت نامحدود و ابدی است و انسان با عمر هشتاد سال خود نامحدود و ابدیت را می‌سازد، گفت: یکی از اسامی روز قیامت یوم الحسره است و انسان هر چقدر هم عمل صالح داشته باشد حتی به اندازه عمر هفتاد پیامبر هم عمل صالح داشته باشد باز هم افسوس خواهد خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: یکی از وظایف هر مسلمانی نسبت به مسلمان دیگر ایثار است و امام صادق(ع) می‌فرماید، حق مومن برعهده بر مومن دیگر این است که اموال خود را با او نصف کند و این کار ایثار نیست بلکه ایثار آن است که از نصف دوم نیز به برادر مسلمان خود بدهید.

وی با اشاره به اینکه اگر مسلمانی فریاد کمک خواهی مسلمان دیگر را بشنود و پاسخ او را ندهد مسلمان نیست، افزود: ممکن کار خیری که می‌خواهید انجام بدهید برای شما شبهه ایجاد کند که مشکل او به دلیل عملکرد او است و مستحق کمک نیست، اما فرزندان و خانواده او بی گناه هستند.

به گفته وی در خدمت به افراد نیازمند کمک باید فرزندان و خانواده آن‌ها را هم در نظر گرفت چرا که شاید در نسل او خداوند برکتی قرار داده باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری کرد کار خیران در مراسم گلریزان همراه با اخلاص و ذخیره آخرت باشد، چرا که هر کاری که با اخلاص باشد برکت دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات