۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۳۲۸۳۲
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان:

دریافت زکات فطره در کاشان از سوی مراکز دارای مجوز انجام می‌شود

دریافت زکات فطره در کاشان از سوی مراکز دارای مجوز انجام می‌شود
اصفهان - حجت الاسلام سهراب زاده گفت: دریافت زکات فطره تنها از سوی مراکزی که دارای مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان هستند انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، مؤسسات و افرادی که قصد جمع آوری زکات فطره را دارند باید براساس مصوبه شورای زکات شهرستان کاشان، از دبیرخانه شورای زکات مجوز لازم را دریافت کنند.

وی افزود: دریافت زکات فطره از طریق قراردادن صندوق و یا اعلام شماره حساب در فضا‌های مجازی بدون داشتن مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان ممنوع است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان تأکید کرد: همه مؤسسات و افرادی که قصد دریافت زکات فطره دارند از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان باید مجوز دریافت کنند در غیر این صورت با دستور دادستان شهرستان کاشان با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: مراکز، مؤسسات، بقاع متبرکه و مساجدی که قصد جمع آوری زکات فطره با استقرار صندوق و یا با اعلام شماره حساب فعالیت در فضای مجازی را دارند برای دریافت مجوز لازم حتما به دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان مراجعه و یا شماره ۰۹۱۳۲۶۴۶۳۲۳ تماس بگیرند.

حجت الاسلام سهراب زاده یادآور شد: صندوق‌های دریافت اخذ زکات فطره از هر دستگاه و مؤسسه‌ای که باشند حتما باید با برچسب لوگوی زکات دبیرخانه شورای زکات کاشان را داشته باشد.

وی از شهروندان کاشانی درخواست کرد برای پرداخت زکات فطره چناچه نیازمندی را نمی‌شناسند، زکات فطره خود را به مراکز و یا افرادی تحویل دهند که از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان مجوز دریافت کرده اند تا از سوء استفاده افراد فرصت طلب جلوگیری شود و زکات شهروندان به نیازمندان واقعی پرداخت شود.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: شهروندان کاشانی انتقادات، پیشنهادت و شکایات خود را از نحوه اخذ زکات فطره و جمع آوری زکات فطره فاقد مجوز را با شماره ۰۹۱۳۲۶۴۶۳۲۳ دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان اطلاع دهند.

وی یادآور شد: براساس مصوبه شورای زکات شهرستان کاشان و دستور قضائی دادستان برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو، اخذ زکات فطره در شهرستان کاشان صرفا توسط مراکزی که دارای مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان هستند انجام خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به شماره ۰۹۱۳۲۶۴۶۳۲۳ اطلاع دهند.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: شهروندان کاشان زکات فطریه عام را به شماره کارت «۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۴۳۲»، زکات فطریه سادات را به شماره کارت «۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۰۷۰۸»، کفاره غیرعمد را به شماره کارت «۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۹۷۴» و کفاره عمد را به شماره کارت «۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۷۲۴۹» واریز کنند.

به گفته وی شهروندان کاشانی برای واریز زکات فطریه خود می‌توانید از کد دستوری #۰۳۱۸*۸۸۷۷* استفاده کنند.

حجت الاسلام سهراب زاده در ادامه یادآور شد: سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال زکات فطره در شهرستان کاشان جمع آوری شد که از این میزان، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره زکات کاشان و ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره زکات راوند کاشان جمع آوری شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات