۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۳۳۰۳۱
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

اجرای عدالت در ابعاد مختلف، سبب ریشه کن شدن بی حجابی می شود

اجرای عدالت در ابعاد مختلف، سبب ریشه کن شدن بی حجابی می شود
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، ضمن تایید اقدامات نیروی انتظامی در اجرای قوانین مربوط به حجاب، اجرای عدالت را ریشه ی از بین رفتن بی حجابی و دیگر تخلفات دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین برخی زوایای مسئله حجاب و اتفاقات پیش آمده اخیر پرداخت و با وجود صراحت آیات و روایات، مبنی بر رعایت حجاب و عفاف، مسئله وجوب حجاب را یک مسئله ی بدیهی و بدون خدشه دانست و افزود: اما بحثی که امروز وجود دارد، بحث لزوم و اجبار رعایت حجاب در جامعه است، که هم اطلاقات و تصریحات آیات و روایات بر حفظ حجاب در تمام مکان هایی که نامحرم وجود دارد تاکید دارد.

وی مقابله و بهانه تراشی در مقابل رعایت حجاب در جامعه را، یک کارزار سیاسی خواند که فقط عنوانش «اعتراض به حجاب و آزادی» است و اهداف دیگری را دنبال می کند؛ از این روی بر لزوم بررسی کردن و در نظر گرفتن ریشه های این تمرد اجتماعی و سیاسی تاکید کرد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از نشانه های سیاسی بودن مسئله حجاب را اینگونه بیان کرد: وقتی حجم گسترده ای از رسانه های معاند با نظام اسلامی، به حمایت از مخالفان حجاب اقدام می کند، نشان دهنده این است موضوع حجاب نیست، بلکه بحث، یک حرکت تقابلی با برنامه های کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، در تاکید بر توجه به ریشه مشکلات و محدود نشدن در مسائل جزئی، به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با فرماندهان نیرو های مسلح کشور که به تازگی صورت گرفت، فرمودند: «ببینیم چه کسی پشت صحنه است، چه کسی اصل طرّاحی را بر عهده دارد؛ این مهم است». پس باید محاسبات و برنامه دشمن را  در نظر داشته باشیم و درگیر مسائل سطحی و جزئی نشویم.

وی راهکار مقابله و دفع این نوع جریان های سیاسی و اجتماعی را، پرداختن به ریشه شکل گیری مسئله دانست و در همین رابطه، به بیان روایتی از حضرت امیر المومنین علی(علیه السلام) پرداخت و اظهار داشت: اجرای حداکثری عدالت در جامعه، سبب جلوگیری از بروز بسیاری از قضایای مشابه حجاب و آزادی می شود؛ امیرالمومنین(ع) می فرمایند: «العدل حیات الاحکام» اگر عدالت در جامعه ظهور پیدا کند، بسیاری از احکام هم اجرا خواهد شد، پس باید، مسئله عدالت را به عنوان یک موضوع کلی و پیش نیاز بسیاری از مسائل بدانیم.

 حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، در تاکید نقش عدالت در استحکام بنیان ها جامع به حدیث دیگری از حضرت امیر اشاره کرد و عنوان کرد: در بیان دیگر حضرت می فرمایند: «العدل اقوی اساس» یعنی بنیان جامعه عدالت است.

وی در ادامه به مسئولین و فعالان فرهنگی توصیه کرد: نباید به حجاب به نام یک مسئله محض فرهنگی نگاه کرد، بلکه باید آن را به عنوان یکی از احکام الهی که مورد مخالفت قرار گرفته نگاه کرد، و برای اینکه دیگر احکام الهی در جامعه جاری شود، نیاز از به دقت به علل مخالفت با این حکم الهی دقت کنیم تا زمینه اجرای دیگر احکام فراهم شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه، از دیگر راهکار های رفع مشکل حجاب را، توجه و حساسیت مسئولین به دیگر جرائم و قوانین خواند و افزود: اگر در توجه و رسیدگی به یکی از قوانین سستی شود، به اجرای دیگر قوانین آسیب می زند و این مسائل به یکدیگر متصل و مربوط هستند، مثلا بخشی از کسانی که با حجاب مخالفت می کنند از روی عناد با حجاب نیست، بلکه از روی لجاجت به سبب فشار های اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان با تایید اقدامات نیروی انتظامی در اجرای قوانین مربوط به حجاب، از لزوم برخورد جدی با متخلفان دیگر جرائم به عنوان یک ضرورت خبر داد و تصریح کرد: اگر بخواهیم بحث حجاب را برای همیشه حل کنیم، باید یک نگاه جامع و منظومه ای داشته باشیم؛ که این نگاه جامع سبب می شود در اجرا و گسترش عدالت در ابعاد مختلف تلاش بیشتری داشته باشیم؛ در کنار همه اینها، نیاز است قوانین محکمی در جهت برخورد با متخلفین، وضع و اجرا شود؛ همانند همین برخورد های نیروی انتظامی که در حال صورت گرفتن است؛ البته همانطور که عرض شد باید یک نگاه جامع به قضایا داشت تا محدود به کار های سطحی نشویم.

ارسال نظرات