۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۳۱۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

حجاب در ادارات شهرستان باید اصلاح شود

حجاب در ادارات  شهرستان باید اصلاح شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: تنها گردشگر نیست که باید حجاب داشته باشد، مجموعه ادارات و دستگاه های شهرستان نیز باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی صبح جمعه در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر منطقه کاشان، گفت: اگر برای امور دنیوی، واجبات و دستورات الهی را فراموش کنیم بیش از این ضرر و زیان خواهیم داد.

وی تأکید کرد: با توجه به گزارشات و اثرات مثبت حضور برادران و خواهران آمر به معروف و ناهی از منکر در فضا‌های گردشگری در ایام نوروز، با جدیت بیشتر این فریضه الهی را پیگیری کنید و نا امید نباشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: خواهران و برادران آمربه معروف و ناهی از منکر باید به خود افتخار کنید کاری را که شما انجام می‌دهید می‌توانید جبهه دشمن و ابلیس را مغلوب کنید.

وی افزود: غلبه خدا هم در میدان مناظره، استدلال و هم در تدین و ظواهر و هم در مسائل سیاسی و نظامی است که نمونه بارز آن شهرستان کاشان در استان اصفهان برای اجرای فریضه امر به معروف موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به ترک فریضه امربه معروف از سوی برخی اصناف با بهانه ریزش مشتری اشاره کرد و گفت: امیرمومنان (ع) در حکمت ۱۰۶ نهج البلاغه می‌فرماید، کسانی که دین خود را ترک می‌کنند تا امر دنیای خود اصلاح کنند خداوند بیشترین ضرر به آن‌ها می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به عفاف و حجاب نیست، اظهار داشت: تورم فقط در فروش سیب و میوه نیست، اجاره بهای منازل در کاشان سه برابر شده است، اگر قانونی برای کنترل این افزایش‌های بی معنا وجود ندارد فرماندار در جلسات و کمیسیون‌های مرتبط تدابیر لازم را اتخاذ کند.

به گفته وی برنامه ریزی برای رعایت مسائل شرعی توسط گردشگران خوب و لازم است، اما نباید از ادارات شهرستان غافل شد و تنها به ابلاغیه‌ها اکتفا نشود و ابلاغیه به ادارات کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر هفتگی در ادارات و مؤسسات آموزشی شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: تنها گردشگر نیست که باید حجاب داشته باشد مجموعه ادارات و دستگاه‌های شهرستان نیز باید اصلاح شود.

وی افزود: برای منطقه کاشان باید برنامه ریزی شود و در این برنامه ریزی کویرات را فراموش نشود چرا که گزارش‌های خوبی از آن مناطق ارسال نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از ائمه جمعه، بخشداران و شهرداران خواست برنامه ریزی تفریح و لذت حلال جوانان در منطقه کاشان از جمله ازدواج‌های دانشجویی و آسان فراهم کنند و رؤسا و نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ازدواج دانشجویی را جدی بگیرند.

وی به برخی انتقاد‌ها به میراث فرهنگی و موضوع بی حجابی در اماکن تاریخی کاشان اشاره کرد و گفت: اماکن تحت نظر میراث با مدیریت و حرم حضرت معصومه (س) متفاوت است، پوشش کسی که دراماکن تاریخی کاشان ظاهر می‌شود با اماکن مقدسه شاید تفاوت داشته باشد، اما باید انضباط را در محیط‌های تفریحی را تبیین کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از سردار رادان تقدیر و تجلیل کرد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌هایی که نیروی انتظامی و دیگر نهاد‌ها دارند بسیاری از این مشکلات و معضلات حل شود.

لازم به ذکر است شهرستان کاشان فروردین ماه و ایام نوروز به ویژه اردیبهشت ماه فصل گل و گلاب و جشنواره های گل و گلاب پذیرای حضور میلیونی مسافر و گردشگر داخلی همراه با مشکلات فرهنگی است و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کاشان فصل بهار پرکار و همراه با اجرای برنامه های فرهنگی متنوعی را سپری می کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات