۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۷۳۳۹۷۷

فرانسه درخواست رفراندوم برای لغو قانون بازنشستگی را رد کرد

فرانسه درخواست رفراندوم برای لغو قانون بازنشستگی را رد کرد
شورای قانون اساسی فرانسه با درخواست برگزاری رفراندوم برای لغو قانون جدید بازنشستگی مخالفت کرد.

شورای قانون اساسی فرانسه به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیر، درخواست قانونگذار مخالف دولت برای لغو قانون جدید بازنشستگی را رد کرد. 

این دومین‌بار است که این شورا برنامه مخالفان برای بازگرداندن سن بازنشستگی به ۶۲ سالگی از طریق برگزاری رفراندوم یا ارائه یک لایحه جدید را رد می‌کند. 

دولت فرانسه چند هفته پیش بدون تأیید پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد؛ قانونی که با اعتراض شدید و تظاهرات گسترده اتحادیه‌های کارگری فرانسه روبرو شده است.

برخی کاربران فضای مجازی فیلم‌هایی از تظاهرات روز کارگر در شهرهای فرانسه در روزهای گذشته را منتشر کرده‌اند که خشونت نیروهای پلیس و آتش‌سوزی در شهرهای این کشور را نشان می‌دهد. 

روز دوشنبه همزمان با یکم می ماه روز جهانی کارگر شهرهای فرانسه شاهد برگزاری تظاهرات میلیونی مردم فرانسه بود. این تظاهرات با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

نشریه لوموند فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود که تنها در تظاهراتی که در ۱۷ فروردین در این کشور برگزار شد دستکم یک میلیون نفر شرکت کرده بودند. 

با این حال، نیرو‌های امنیتی فرانسه در تلاش هستند با سیاست مشت آهنین معترضان را سرکوب کرده و به تظاهرات گسترده ضد سیاست‌های دولت مکرون پایان بخشند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات