۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۳۴۳۰۹

پیام آیت الله اعرافی به سی‌و‌هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور

پیام آیت الله اعرافی به سی‌و‌هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور
مدیر حوزه‌های علمیه به سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور پیامی صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی به سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان گفت: قرآن کریم، نص و متن محوری تمدن اسلامی است.

در پیام آیت‌الله اعرافی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم. عرض ادب و سپاس دارم از همه عزیزانی که این جشنواره را برگزار کردند و عرض تبریک دارم خدمت همه دانشجویان عزیز و برادران و خواهران بزرگواری که در این رشته‌های متنوعی که در جشنواره مطرح بوده رتبه‌های برتر را احراز کردند و امیدوارم که این حرکت‌های فرهنگی به ویژه حرکت‌های فرهنگی مبتنی بر قرآن و عترت هرچه بیشتر مورد اهتمام قرار بگیرد و منشاء خیر و برکت در فضای دانشگاهی ما باشد.

قرآن کریم نص و متن محوری تمدن اسلامی است، تمدنی که قرن‌ها پیش قراول و پیش آهنگ علم، فکر، اندیشه و کاروان دانش بشری بود.

این حرکت بزرگ علمی در تمدن اسلامی برآمده از رویکرد حکیمانه و عالمانه قرآن کریم بود و در پرتو قرآن عترت هم با همین رویکرد شکل گرفت.

تحقیقات نشان داده است که کسانی که از کودکی و نوجوانی در محضر قرآن حضور یافته‌اند از روان سالمتر و از مصونیت بیشتر در حوزه‌های اخلاقی و روحی برخوردارند. ارتباط با قرآن کریم در هر سطح آن بسیار کارساز و در معماری و مهندسی شخصیت انسان کارآمد است.

در معارف دینی ما و فقه و احکام ما هر احترامی نسبت به قرآن ارزش دارد. هر تماسی با قرآن مورد احترام است، از نگاه به قرآن تا خواندن قرآن تا فهم و غوطه ور شدن در دریای معارف قرآن تا عمل به قرآن تمام این مراتب مورد تاکید است.

از جمله مسایل مهم قرآن هم جلوه‌های هنری قرآن است. قرآن کتابی است که در آن محتوای راغی معارف بلند همراه شده با یک شور هیجان و هنر و عاطفه این شور و هیجان و حماسه و هنر روح و حماسی و عاطفی در قرآن آمده آن محتوا را یک جذابیت بیشتری بخشیده است.

ما در نظام فرهنگی و تربیتی مان تعامل با قرآن و حس قرآنی پیدا کردن را باید تقویت کنیم. به فضل الهی در پرتو انقلاب اسلامی و با همت ملت بزرگ ایران که پدید آورنده انقلاب شکوهمند اسلامی بود و با همت دانشمندان و دانشوران و دانشجویان و حوزویان ما در صدد آن هستیم که فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های گوناگون توسعه پیدا کرده عمق پیدا کرده و گسترش یافته.

همه اینها پدیده‌های مبارک و درخور تحسین و تقدیر است. این اقبال و استقبال قرآنی در فضای دانشگاه مایه افتخار و کمال تشکر و امتنان است.

امیدوارم که دانشجویان عزیز ما و استادان فرهیخته و بزرگوار ما مدیران ارجمند دانشگاهی و دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه دانشگاه و وزارت علوم همه در یک خط کاروان فرهنگ و علم و دانش با روح قرآنی و معارف الهی پیش ببرند.

به همه شما عرض ادب و ارادت و تبریک و سپاس خودم را تقدیم می‌کنم و به عنوان حوزه از همه عزیزانی که در این کاروان بودند عرض تقدیر و تشکر دارم.

با آرزوی توفیق و سعادت روز افزون شما این همه گفتیم لیکن در بسیج بی عنایات خدا هیچیم هیچ و سلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

ارسال نظرات