۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۷۳۴۷۴۵
روایت فرمانده از ناوگروه ۸۶؛

از جراحی آپاندیس وسط اقیانوس تا شناسایی ناوگان دشمنان

از جراحی آپاندیس وسط اقیانوس تا شناسایی ناوگان دشمنان
فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: با روحیه ایمان و باور در وجود رزمندگان نیروی دریایی با اقتدار می‌گوییم که ما توانستیم.

فرزاد فتاحی رییس ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در ارائه گزارشی از سفر ناوگروه تحت فرماندهی اش به دور دنیا اظهار کرد: این ناوگروه در قالب ناو مکران، ناو دنا و یک بالگرد و یگان پهپادی به آبهای دور دنیا اعزام شد.

وی افزود: سربازان ولایت توانستند برای اولین بار با ناوشکن تمام ایرانی دنا به امر ولی زمان خود و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، اثبات خودکفایی و دانش قدرت نظامی و صنعت دریایی را نشان داده و پیام صلح و دوستی را منتقل و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در آبهای دنیا به اهتزاز درآورد.

دریادار فتاحی تأکید کرد: ما ثابت کردیم تا پای جان با عهدی که با ولایت بستیم، هستیم و دیگر نمی گوییم «می توانیم» بلکه به امر ولی زمان ما توانستیم، ما ملت ایران توانستیم و با تکیه بر توان و دانش بومی خویش توانستیم این مأموریت مهم را انجام دهیم.

وی همچنین به انجام 3 عمل جراحی در این ناوگروه با تدابیر از پیش تعیین شده و با تجهیزات موجود از جمله دو عمل آپاندیس و یک عمل شکستگی دست افسران خبر داد و گفت: دهها مأموریت متنوع نیز در قالب این ناوگروه به انجام رسید.

فرمانده ناوگروه 86 اضافه کرد: رزمندگان این ناوگروه همگی از شیران ایرانند که هر کدام با روحیات محکم و استوار و معنوی خویش تداعی گر یاد و خاطره و خلق و خو و ایمان شهدای دلاور 8 سال دفاع مقدس از باکری تا همت و خرازی بودند و با اقتدای به ائمه اطهار و با برپایی محافل مهم معنوی و مناسبتی از محرم و صفر و احیا و قدر و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) با ایمان قوی این مأموریت را به پایان برسانند.

به گزارش فارس، در بخشی از برنامه امروز، ناخدا یکم فرهاد فتاحی به درجه دریادار دومی(سرتیپ دومی) ارتقای درجه یافت. همچنین در این برنامه به طور ویژه از خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش، خانواده رزمندگان حاضر در این ناوگروه و نیز جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و نیز فرمانده امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه تجلیل شد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات