۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۳۶۹۳۶

وضع مبهم رئیس واگنر؛ بلاروس ورود پریگوژین را تایید نکرد

وضع مبهم رئیس واگنر؛ بلاروس ورود پریگوژین را تایید نکرد
مقام‌های بلاروس حضور «یوگنی پریگوژین» رئیس واگنر در این کشور پس از میانجیگری مینسک برای پایان دادن به شورش این گروه در روسیه را تایید نکردند.

در ادامه گمانه‌زنی‌های غرب درباره سرنوشت یوگنی پریگوژین رئیس واگنر بعد از شورش این گروه در روسیه، شبکه آمریکایی وضعیت جاری او را نامشخص توصیف کرده است.

به رغم موفقیت بلاروس در میانجیگری برای پایان دادن به شورش واگنر، تحلیلگران و چهره‌های غربی موجی از گمانه‌زنی را بر سر سرنوشت پریگوژین با محوریت این ادعا که ولادیمیر پوتین نهایتا دستور ترور او را خواهد داد، به راه انداختند.

شبکه «سی‌ان‌ان» هم در ادامه این روند گزارشی منتشر کرده و مدعی شده که وضعیت جاری رئیس واگنر در بلاروس نامشخص است. این رسانه آمریکایی ادعا کرد که از مدیر رسانه‌ای یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر درباره وضع جاری او سوال کرده اما این پاسخ را دریافت کرده که خود پریگوژین در اولین فرصت به سوالات درباره وضعیت کنونی جواب خواهد داد.

به روایت سی‌ان‌ان، این شبکه آمریکایی با ارسال ایمیل به مدیر رسانه‌ای پریگوژین از او درباره اینکه مدیر واگنر در حال حاضر کجاست، سوال پرسیده است.

در ایمیل سی‌ان‎‌ان سوال شده است: «از عصر دیروز هیچ پیامی از یوگنی ویکتورویچ پریگوژین دریافت نشده است. آیا می‌توانید توضیح دهید که او اکنون کجاست و آیا واقعاً شرایط پیشنهادی الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس را پذیرفته است؟»

به گفته این رسانه آمریکایی، پاسخی که دریافت کرده، بدین شرح است: «همه سوالات شما به یوگنی ویکتورویچ (پریگوژین) ارسال شده است. او به همه سلام می‌رساند و در صورت برقراری ارتباط مناسب به سوالات پاسخ می‌دهد».

آخرین باری که پریگوژین در انظار عمومی دیده شد، شامگاه شنبه حین خروج با یک خودرو از شهر روستوف بود؛ اقدامی که بعد از اعلام توافق کرملین و واگنر با میانجیگری بلاروس انجام شد و پریگوژین توافق کرده بود که به بلاروس برود و به شورش واگنر پایان دهد.

خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) خبر داد که الکساندر لوکاشنکو روز یکشنبه (دیروز) یک بار دیگر به صورت تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت‌و‌گو کرده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، مقام‌های دولت بلاروس به این شبکه آمریکایی گفتند که اطلاعات و جزئیاتی درباره اینکه وضعیت پریگوژین در بلاروس چگونه خواهد بود، ندارند و همچنین گفتند که نمی‌توانند تایید کنند رئیس واگنر وارد بلاروس شده است یا نه.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات