۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۳۷۱۷۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری مطرح کرد؛

هتک حرمت قرآن از سر استیصال است/ آمریکا بزرگترین دولت ضد حقوق بشر

هتک حرمت قرآن از سر استیصال است/ آمریکا بزرگترین دولت ضد حقوق بشر
امام جمعه موقت تهران آمریکا را بزرگترین دولت ضد حقوق بشر و تمثیل کامل دولت تروریستی در تمام دوران ها دانست و گفت: در کنار هر فاجعه تروریستی ردپای آمریکا به چشم می آید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه  موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با توصیه به تقوای الهی گفت: آیه 36 سوره اسراء یک قاعده روشن سعادت آفرین را در خود جای داده و به صراحت خداوند به همه ما اعلام می کند که رفتار، برنامه و قضاوت های شما در زندگی و ارتباط با دیگران مبتنی بر علم و تقوا باشد و بدانید که مورد سوال قرار می گیرید.

وی با اشاره به اینکه انسانیت انسان در محیط های اجتماعی شکوفا می شود، ابراز کرد: اگر زیست اجتماعی را از انسان بگیرند بخشی از انسانیت او به مخاطره می افتد از این رو مکاتب فراوانی برای این زندگی اجتماعی راه های مختلفی ارائه کرده اند اما به سعادت و کامیابی نرسیده است حتی زیست قانونی نتوانسته است زندگی شیرینی را برای انسان پدید آورد.

رابطه انسانها براساس قاعده «مسئولیت» است

امام جمعه موقت تهران افزود: در نگاه خداوند متعال رابطه انسان‌ها با یکدیگر براساس قاعده «مسئولیت» تعریف شده است، از منظر وحی، انسان‌ها در روابط اجتماعی نسبت به هم مسئول هستند و این مسئولیت ذیل مسئولیت انسان در برابر خداوند است و این مبنای اصلی مهندسی روابط اجتماعی از نگاه دینی است؛ مسئولیت انسان‌ها در برابر یکدیگر به قاعده مسئول بودن آنها در برابر پروردگار، مسئله ایمان به مبدأ و معاد است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: اگر به این آیه کریمه عمل کنیم که نمونه‌ای از زیست مسئولانه است خواهید دید که بازار شیطان، بازار تهمت‌ها و شایعات و اختلافات کساد می‌شود و دست شیطان بسته می‌شود.

وی ادامه داد: زندگی مبتنی بر تقوا یعنی زندگی مبتنی بر پذیرش مسئولیت‌ها، پذیرش مسئولیت سخنانی که به زبان می‌آوریم، رفتارهایی که داریم و پذیرش مسئولیت همه مناسبات در زندگی خود. این همان تقواست که باید همواره به یکدیگر یادآوری کنیم.

حضور گسترده مردم در دعای عرفه نشانه معنویت جامعه است

رئیس ستاد نماز جمعه کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم معنوی دعای عرفه و نماز عید قربان خاطرنشان کرد: شاهد برگزاری گسترده مراسم دعای عرفه در کشورمان بودیم که برگزاری آن به این شکل گسترده به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است و حضور میلیونی مردان، زنان، برادران و خواهران ما در این مراسم و نماز عید قربان نشانه معنویت جامعه ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه امسال عید غدیر و جمعه در یک روز قرار دارد و این عید در عید است، یادآور شد: عید سعید غدیر روح برادری و اخوت و مودت را در جامعه گسترش خواهد داد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله به لطف خدای متعال یک عید سعید غدیر متفاوتی را امسال تجربه خواهیم کرد، غدیر یک واقعه صرفاً تاریخی نیست هر چند خیلی‌ها دوست داشتند آن را یک واقعه تاریخی کنند و گرد و غبار بر روی آن نشانده و تحریف کنند در حالی که غدیر، حقیقت جاری در زمین و زمان است و خدای متعال در جامعه بشریت آن را حفظ کرده و فرزند امیرالمومنین (ع)، امام زمان (عج)  در بین بشریت است تا آرمان غدیر را به حاکمیت توحید بر کرانه‌های بشری است محقق کند.

اهانت به مقدسات آزادی بیان نیست

خطیب جمعه تهران با اشاره به اجازه دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن اظهار داشت: اقدام ضد فرهنگ و ضد بشری دولت سوئد در اعطای مجوز برای هتاکی بی‌شرمانه به کتاب مقدس نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان در ایام حج و عید قربان چه اسمی را می‌توان برای آن گذاشت؟

وی افزود: مجوز قرآن سوزی و هتاکی به مقدسات 2میلیارد مسلمان در جهان آزادی بیان نیست و با شجاعت بگویید قائل به حرمت و کرامت انسانها نیستید و شما ضد آزادی و تفکر هستید هرچند پشت آزادی بیان چهره زشت خود را پنهان کرده اید و آزادی بیان این دولت ها طنز تلخ زمانه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این کار به تحریک صهیونیست‌ها و لابی صهیونیست‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد: می‌دانیم که جریان استکبار آمریکایی پشت سر آن است وگرنه دولت سوئد که تصمیم گیرنده نیست و بیچاره‌تر از این حرف‌هاست، اما آن‌ها باید بدانند این کار باعث منفورشدن بیشتر آن‌ها نزد اندیشه‌های آزادی‌خواهان جهان و به ویژه مسلمانان جهان می شود.

دولت های اسلامی غیرتمندانه جواب هتاکی را بدهند

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان همکاری‌های اسلامی و دولت‌های اسلامی برخورد پشیمان کننده‌ و غیرتمندانه‌ای از مجاری قانونی و حقوق بین‌الملل نسبت به این رفتار زشت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هتاکی آن ها به قرآن از ترس فراگیری قرآن در تمام عالم است، ابراز داشت: این رفتارها نه تنها به قرآن آسیب نمی‌زند بلکه موجب فراگیری قرآن نیز می گردد، این کارها از ترس این است که نور قرآن در حال جهان‌گیر شدن است و این را خوب می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با یادآوری اینکه هتک حرمت مقدسات مسلمانلان از سر استیصال است، اظهار داشت: قرآن کریم تحت حفظ الهی است، نور قرآن جهان را در خواهد نوردید و همه عالم را روشنایی خواهد داد، خاک پاشیدن به چهره خورشید فقط باعث ملامت و خواری آن‌ها خواهد شد.

هرکجا تروریست باشد ردپای آمریکا است

وی با اشاره به هفته «افشاءجنایات بشری آمریکا» ابراز کرد: بهترین تحلیل سخن کارتر خطاب به رئیس جمهور سابق آمریکا است که گفت226 سال در جنگ بودیم آمریکا بزرگترین دولت ضد حقوق بشر و تمثیل کامل دولت تروریستی در تمام دوران ها است، در جامعه جهانی هر کجا ردی از تروریست به چشم می آید ردپای آمریکا هم به چشم می آید.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: خورشید امپریالست آمریکا در حال افول است و به همت مردان آزاده، دنیای انسان ها جهان بدون آمریکا و صهیونیست را خواهد دید.

حمیدرضا شاکر 

ارسال نظرات