۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۳۷۵۹۷
مهمانی محله؛

اطعام دو هزار نفری ضیافت علوی در روستای چاه‌داشی نهبندان

اطعام دو هزار نفری ضیافت علوی در روستای چاه‌داشی نهبندان
هجدهم ذی الحجه، مصادف با عید الله الاکبر است و هر کس به نوعی می‌خواهد سهمی در این ضیافت جهانی داشته باشد و مهر علوی را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هجدهم ذی الحجه، مصادف با عید الله الاکبر است و هر کس به نوعی می‌خواهد سهمی در این ضیافت جهانی داشته باشد و مهر علوی را برای جهانیان به نمایش بگذارد. حاج آقا رستمی پور، نیز در راستای پویش «مهمونی محله» برای مردم روستای خود، جشنی محوری تدارک دیده که این جشن با برپایی موکب‌های شادی و اطعام ۲ هزار نفری همراه است.

حجت‌الاسلام مهدی رستمی پور، متولد سال ۱۳۷۰ و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و امام محله مسجد فاطمه الزهرا(س) روستای چاه داشی از توابع شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی است که از سال ۹۸ به صورت جدی و مستمر به فعالیت‌های تبلیغی در این منطقه مشغول شده است.

این روحانی فعال، در آستانه عید بزرگ غدیر، به پویش «مهمونی محله» پیوسته و جشنی محوری برای مردم روستا تدارک دیده و با دعوت از سخنرانان برجسته کشوری و گروه‌های هنری سعی در برپایی هرچه با شکوه‌تر این جشن دارد.

روستای تبلیغی او جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر دارد که حالا با مشارکت جوانان و نوجوانان علوی این روستا قرار است ایستگاه‌های صلواتی در روز عید غدیر برپا شود و پذیرای عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) باشد.

این طلبه دغدغه‌مند همچنین به منظور پاسداشت سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر که بسیار مورد تأکید ائمه معصومین علیهم السلام قرار گرفته، اطعام ۲ هزار نفری را در برنامه‌های ویژه عید غدیر این منطقه گنجانده است.

حجت الاسلام رستمی پور معتقد است که تبلیغ غدیر بسیار اهمیت دارد و منشأ بسیاری از مشکلات کنونی را در عدم شناخت غدیر می‌داند به همین دليل سعی دارد هر سال مراسمی درخور این روز در سطح منطقه برگزار کند و برای برگزاری چنین مراسمی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کند تا زمینه برپایی هرچه باشکوه‌تر جشن این روز را فراهم کند.

اقدامات این امام روستا تنها به روزهای خاص سال خلاصه نمی‌شود، بلکه با پیگیری‌های حاج آقا رستمی پور، مرکز فرهنگی اجتماعی انتظار نیز در این روستا تشکیل شده و کارگروه‌های مختلفی ذیل آن فعال شده‌اند و در طول سال خدمات گوناگونی از طریق اين مرکز برای رفع مشکلات اهالی روستا ارائه می‌شود.

یکی از کارگروه‌های این کمیته، کارگروه خانواده است که در جهت رفع اختلافات و مشکلات خانواده‌ها فعالیت می‌کند و به گفته رئیس پاسگاه انتظامی این منطقه، اقدامات این کارگروه توانسته آمار طلاق و اعتیاد را در این منطقه کاهش دهد.

این طلبه دلسوز، برای حل اختلافات خانواده‌ها، به ریشه یابی مشکلات آنان می‌پردازد، به طور مثال اگر مرد خانواده مشکل اشتغال دارد و اختلاف خانواده ناشی از بیکاری است با مهیا کردن کار سعی در مرتفع کردن این مشکل می‌کند.

این مرکز فرهنگی در زمینه کمک به نیازمندان هم اقداماتی انجام می‌دهد که تهیه و تعمیر لوازم ضروری خانگی همچون یخچال و کولر و اعطای وام قرض‌الحسنه به آنان بخشی از این اقدامات است.

حجت الاسلام رستمی‌پور با مجموع اقدامات خود همچون مولایش حضرت امیر المومنین(ع) سعی دارد به یاری نیازمندان بشتابد و خوب می‌داند یکی از مسائلی که در آموزه‌های اسلامی و سیره اهل بیت(ع) بر آن تأکید شده است، مسئله کمک به محرومان است و چه روزی برای خدمت به مردم بهتر از عید بزرگ و خجسته غدیر؛ چراکه یاری رسانی به نیازمندان و کمک به فقرا از الزامات این روز تاریخی است.

ارسال نظرات