۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۳۸۱۳۹
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

معماری شخصیت طلبه و استاد از رسالت های سنگین معاونت تهذیب

معماری شخصیت طلبه و استاد از رسالت های سنگین معاونت تهذیب
مدیر حوزه تأکید کرد که معماری شخصیت طلبه و استاد به دست معاونین تهذیب است که با نگاه جامع می‌توان گفت این افراد در اصل معمار روح و روان جامعه هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در بیست و پنجمین نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه کشور که در مدرسه جهانگیرخان قم برگزار شد، اظهار کرد: چندین برنامه به صورت آزمایشی در ابعاد مختلف درحال بررسی است.

وی ادامه داد: وجود برنامه‌های متعدد و ارزیابی آن موجب می‌شود تا بتوانیم بهترین برنامه درسی را تنظیم کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به پیام‌های عاشورا، مطرح کرد: در عاشورا پیام‌های هستی‌ شناسی و جامعه شناسی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی دارد، عنوان کرد: معماری شخصیت طلبه و استاد به دست معاونین تهذیب است که با نگاه جامع می‌توان گفت این افراد در اصل معمار روح و روان جامعه هستند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که انسان‌های بزرگ و متواضع برای امام زمان(عج) تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سیر مطالعاتی مناسبی برای راهبران اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: این سیر باید معطوف به رسالت‌ها و برنامه‌ها در حوزه راهبری باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از معاونت تهذیب انتظار می‌رود دو نقش آشکار و پنهان خود را به خوبی اجرایی کند، تصریح کرد: نقش آشکار که همان وظایف روتین است و نقش پنهان تجلی روی تربیت در برنامه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه باید استاد به اندیشه لازم برای تربیت مجهز شود، یادآور شد: همکاری لازم را برای تحقق این موضوع خواهیم داشت.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اگرچه مراکز مشاوره حوزه باید مستقل شوند، ولی همچنان آن‌ها را حمایت می‌کنیم، ابراز کرد: باید مشاوران فعال در این مرکز همچنان فاصله خود را از غرب‌زدگی حفظ کنند.

ارسال نظرات