۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۵۵۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نظام اقتصادی سالم، مستضعفان و فقرا را به خودکفایی می‌رساند

نظام اقتصادی سالم، مستضعفان و فقرا را به خودکفایی می‌رساند
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نظام اقتصادی کامل آن است که نه تنها فقر تولید نمی‌کند بلکه مستضعفان و فقرا را به خودکفایی می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیرکل بهزیستی مازندران و معاونان، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار کرد: ما در دینِ خودمان دینِ اسلام برای مستضعف یک جایگاه حمایتی و ارزشی خاص قائل هستیم.

وی با بیان این که اگر مستضعفین در جایی نیاز به حمایت‌های نظامی دارند باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: اگر آگاهی‌بخشی و ارائه خوراک علمی برای مستضعفین مورد توجه قرار گیرد آنها در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهند کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که برخی‌ها مستضعفین مالی و مادی هستند که باید حمایت های مادی دریافت کنند، ادامه داد: افراد دارای معلولیت مستضعفین جسمی و حرکتی هستند که باید حمایت‌های متناسب باخودشان را دریافت کنند.

وی با بیان این که گروه مستضعفین در یک نظام اقتصادی ناسالم در شرایط نادرستی قرار گرفتند، افزود: اگر نظام اقتصادی سالم بود این مجموعه به این مشکلات دچار نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که رفع مشکلات جامعه بشری در گرو تقویت فرهنگ فطرت، ایمان و وجدان بشری است، ادامه داد: همچنین باید یک نظام عادلانه و نهادهای حمایتی خیری شکل بگیرد که کمک کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نظام اقتصادی سالم و کامل آن است که نه تنها فقر تولید نمی‌کند بلکه مستضعفان و فقرا را به خودکفایی می‌رساند، افزود: نظام سرمایه‌ای غرب می‌گوید که هر کسی قوی‌تر است باید جلوتر حرکت کند و این گونه است که حق بسیاری از افراد دیگر پایمال می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در نگاه دین و اسلام اقویای مالی در مقابل فقرای مالی نباید قرار بگیرند، ادامه داد: قوی و فقیر نباید داشته باشته باشیم و نظام اقتصادی که فقر تولید کند بیمار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که تشکیل نهادهایی که به فقرا و ضعفا کمک می کنند راهکار خوبی است، گفت: یکی از این نهادها سازمان بهزیستی است، آثار خیرِ امروز این نهادها طی سال‌های آینده خودش را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر این که پرسنل‌ نهادهای حمایتی باید از وجدان کاری، دین و تعهد کاری بالا برخوردار باشند، ادامه داد: اگر این افراد به فکر امتیاز دهی، پارتی بازی باشند فایده‌ای برای فقرا ندارد، آزادی و حریت مهم است نه اسارت پول و هوا و هوس، به خصوص ایمان قوی و ترجیح دادن آخرت به دنیا در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدحسین پیشاهنگ

افشین ایمانی
ارسال نظرات