۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۳۹۱۰۹

پاسخ شیخ الأزهر به نامه آیت الله اعرافی و تأکید بر وحدت مسلمانان

پاسخ شیخ الأزهر به نامه آیت الله اعرافی و تأکید بر وحدت مسلمانان
شیخ الأزهر مصر در پاسخ به نامه مدیر حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد که اهانت به قرآن کریم، انگیزه‌ای برای رفع اختلافات و وحدت کلمه مسلمانان شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، «احمد الطیب» شیخ الأزهر مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که با کمال خرسندی و استقبال، نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده است.

آیت‌الله اعرافی در پی اهانت به قرآن کریم با ارسال نامه‌ای به شیخ الأزهر ضمن تشکر از موضع وی، خواستار اقدام جدی کشورهای اسلامی علیه سوئد و دانمارک شده بود.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، شیخ الأزهر ابراز امیدواری کرد که این حادثه غیرانسانی و غیرمتمدنانه انگیزه‌ای برای رفع اختلافات و وحدت کلمه مسلمان در شرق و غرب جهت ایستادگی در برابر چالش‌هایی باشد که امنیت و مقدسات آن‌ها را تهدید می‌کند.

شیخ الأزهر همچنین بر عزم و اراده خود برای برگزاری گفت‌وگوهای اسلامی بین علمای دین اسلام در سراسر جهان صرف‌نظر از اختلاف مذهب و فرقه‌ آن‌ها با هدف ایجاد وحدت و آشنایی و دوری از عوامل فتنه و اختلافات، تأکید کرد.

الأزهر افزود که همچنان به رسالت خود برای حمایت از دین اسلام و مقابله با هر گونه اهانتی به آن عمل می‌کند و در کمین کسانی است که قصد اهانت به مسلمانان و مقدسات آن‌ها را دارد.

شیخ الازهر همچنین همه ملت‌های عربی و اسلامی را به تداوم تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی با هدف حمایت از قرآن کریم، فراخواند.

ارسال نظرات