۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۳۹۲۴۲
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش برای جامعه اسلامی ایران است

حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش برای جامعه اسلامی ایران است
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جای ارزش و ضد ارزش‌ها امروز جابجا شده است، گفت: برخی همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا به جای ارزش ها، ضد ارزش‌ها را حاکم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهر پنجشنبه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام کاشان در مجموعه ورزشی شهدای بسیج کاشان با اشاره به تکلیف گرایی در حادثه عاشورا، گفت: یکی از دستاورد‌های مهم واقعه عاشورا عمل به وظیفه و عمل تکلیف است.

وی افزود: تکلیف گرایی و انسان تکلیف گرا کسی است که در رابطه با اعتقادات و اعمال خود پیرو دستورات خدا باشد، از این رو باور اعمال و رفتار امام حسین (ع) و یارانش در حادثه عاشورا براساس فرمان و دستور الهی و تکلیف گرایی بود.

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تکلیف گرایی در شرایط مختلف متفاوت است، گفت: گاهی ممکن است تکلیف باب میل انسان و گاهی هم باب میل انسان نباشد، اما در نهایت باید انجام شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: گاهی یک تکلیف ممکن است مورد پسند مردم و جامعه باشد و گاهی هم ممکن است مورد پسند و رغبت و علاقه جامعه نباشد و گاهی حتی برای انجام تکلیف ممکن است انسان را مسخره کنند، اما انسان تکلیف گرا انسانی است که به سخنان اطرافیان اعتنا نمی‌کند چرا که خود را مقابل خدا مسؤول می‌داند.

به گفته وی اگر عمل به تکلیف و عمل به وظیفه در جامعه اسلامی ایران وجامعه دینی ایران نهادینه شود هیچ کس احساس شکست نمی‌کند، بلکه به تعبیر قرآن پیروزی و شکست در انجام وظیفه پیروزی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه جای ارزش و ضد ارزش‌ها امروز جابجا شده شده است، گفت: حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش برای جامعه اسلامی ایران است.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: برخی همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا به جای ارزش ها، ضد ارزش‌ها را حاکم کنند تا مسیر زندگی نوجوانان و جوانان انقلابی ایران را بعد از ۴۴ سال به زمان طاغوت برگردانند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ضد ارزش‌ها زنده شده و در حال زنده شدن است، اظهار داشت: اگر پیرو امام حسین هستیم و ماه محرم و صفر عزاداری می‌کنیم و سینه می‌زنیم باید تلاش کنیم تا اهداف مقدس امام حسین (ع) در جامعه پیاده شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه جامعه زمان امام حسین (ع) به امام حسین (ع) و جد او اهانت و تقدس زدایی کردند، گفت: امروز اگر در سوئد و دانمارک برای چندمین بار قرآن را آتش می‌کشند به دلیل ترس و هراس و کینه‌ای است که از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات