۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۳۹۲۹۵

اطلاعیه دفتر آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون ورود مدفونین قم به بهشت

اطلاعیه دفتر آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون ورود مدفونین قم به بهشت
در پی انتشار خبری غیر صحیح به نقل از آیت الله فاضل لنکرانی، دفتر وی در اطلاعیه‌ای نوشت: کسی مرتکب گناه کبیره و یا جنایتی شده باشد به صرف مدفون شدن در قم اهل بهشت نخواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی انتشار خبری غیر صحیح به نقل از آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون ورود مدفونین قم به بهشت، دفتر وی در توضیح این مطالب اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن‌ الرحیم

به دنبال پخش خبری غیر صحیح مبنی بر اینکه آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی تاکیدکرده اند هرکسی که در قم‌ دفن شود اهل بهشت است و به دنبال سوالات مکرر جمعی از اهل فکر و تدین، به اطلاع عموم می‌رساند کسانی که سخنان ایشان را درست و صحیح استماع کنند به این نتیجه می‌رسند که موضوع سخن کسانی از اهل قم است که نسبت به حفظ دین و‌ تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش و جدیت دارند که همانا آنان فقها، محدثان، مفسران و همه کسانی هستند که در نشر آثار اهل بیت علیهم السلام و فهم قرآن کریم موثر واقع شدند.

چنین گروهی مطابق روایات ذکر شده در سخنان ایشان در هنگام حشر، از امتیازاتی‌ برخوردار خواهند بود و در این امتیاز خاک و‌ تربت قم تاثیر‌خود را خواهد داشت. البته بر اساس منابع و مدارک معتبر تاثیر زمان و مکان در رحمت بر اموات یا تخفیف عذاب بر آن ها امری است واضح. به هر روی روشن است و جای هیچ تردیدی نیست که ملاک اصلی در جزاء و‌ پاداش قیامت همان عمل انسان است؛ و‌چنانچه کسی مرتکب گناه کبیره و یا جنایتی شده باشد و بدون توبه از دنیا برود به صرف مدفون شدن در قم اهل بهشت نخواهد بود.

امید آن‌که مردم متدین و فهیم، اخبار و مطالب را به صورت صحیح و از منابع معتبر و غیر معاند دریافت نمایند.

ارسال نظرات