۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۴۰۱۵۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز جمعه انسان را به نفس مطمئنه می‌رساند

نماز جمعه انسان را به نفس مطمئنه می‌رساند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه نماز جمعه انسان را به نفس مطمئنه می‌رساند، گفت: قلب با ذکر خدا به اطمینان می‌رسد و مطمئنه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با دستگاه‌های دست اندرکار برگزاری نماز جمعه در رابطه با اهمیت نماز جمعه و سوره فجر، گفت: قلب با ذکر خدا به اطمینان می‌رسد و مطمئنه می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه انسان را به نفس مطمئنه می‌رساند، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، کسی به سوی نماز جمعه گام بردارد خداوند او را بر آتش دوزخ حرام خواهد کرد که این مورد بیمه تضمینی برای نرفتن به جهنم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اهمیت نماز جمعه به اندازه‌ای بالا است که ملائکه حتی نام نمازگزاران جمعه را به ترتیب ورود به نماز جمعه یادداشت می‌کنند و بعد از اذان کاغذ و قلم را کنار گذاشته و مستمع خطیب نماز جمعه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا مقید به آمدن نماز جمعه بود، اظهار داشت: نماز جمعه به اندازه‌ای مهم است که پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، کسی که بدون دلیل سه هفته نماز جمعه را ترک کند جز علائم نفاق است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم تهیه شرح وظایف بخش‌های مختلف ستاد نماز جمعه برای برگزاری بهتر برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: مسئولان بخش‌های مختلف نماز جمعه از جمله ناوگان حمل و نقل از نزدیک با نمازگزاران جمعه ارتباط و مشکلات ناوگان حمل و نقل را برای رفاه نمازگزاران جمعه برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری کرد متولیان و متصدیان دستگاه‌های دست اندرکار برگزاری نماز جمعه همه لحظات حضورشان در مصلی بقیه نماز جمعه مصداق ذکر الله باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات