۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۷۴۰۱۹۶
فرمانده دوران دفاع مقدس:

یادواره شهدا آخرین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب است

یادواره شهدا آخرین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب است
اصفهان – سردار اهوازیان با اشاره به اینکه یادواره شهدا آخرین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: امروز وظیفه همه ما تبیین و روشنگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار عبدالفتاح اهوازیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب در بیست و دومین یادواره شهدای جوشقان مرکزی که در آستان مقدس امامزاده محمد اوسط برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین و شهادت مظلومانه زائران مرقد مطهر شاهچراغ (ع) گفت: چند سال پیش داعشی‌ها در ۱۶ کیلومتری کربلا بودند و دو هفته مانده به اربعین بود که حاج قاسم طرحی عملیاتی به ارتش عراق ارائه داد تا مسیر اربعین را باز کند.

وی افزود: عراقی‌ها با آمریکایی‌ها مشورت کردند و در نهایت اعلام کردند امکان ندارد، اما حاج قاسم برای نخستین بار، داعشی‌ها را نزدیک به ۸۰ کیلومتر از کربلا دور کرد و در آن سال ۱۸ میلیون نفر به کربلا آمدند بنابراین فراموش نکنید هر قدمی که به سوی کربلا برمی‌دارید به یاد شهدا باشید.

سردار اهوازیان ادامه داد: در حرم شاهچراغ با وجود نیرو‌های امنیتی و نظامی، تروریست داعشی با ۸ خشاب به قصد به آتش کشیدن حرم آمد، اما یک نیروی خدماتی ایثارگرانه داعش را زمین‌گیر کرد و من را به یاد دوران مقدسی انداخت که جوان بسیجی خودش را روی میدان مین می‌فرستاد.

وی با اشاره به رشادت جوانان ایرانی در دوران جنگ با داعش در سوریه و عراق افزود: آیینه ما امام حسین (ع) است ما باید از کربلا و عاشورا درس بگیریم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به حضور جوانان فلسطینی در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: قبلا به ازای شهادت هر ۷ جوان فلسطینی یک اسرائیلی کشته می‌شد و هر سه سال فقط یک عملیات از سوی فلسطینی‌ها انجام می‌شد، اما بعد از حضور در سوریه و هم رزمی با حاج قاسم متوجه شدند اگر این ۸۰ سال نتوانستند مثل ایرانی‌ها فتح الفتوحی انجام دهند، حلقه گمشده‌شان این است که حماسه امام حسین (ع) برای آن‌ها به تصویر کشیده نشده است.

به گفته وی هم اکنون به ازای هر ۷ فلسطینی یک اسرائیلی نابود می‌شود، روزانه ۳۰ تا ۷۰ عملیات توسط رزمندگان فلسطینی انجام می‌شود که همه این‌ها به برکت خون امام حسین (ع) است.

سرداراهوازیان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: نزدیک به ۷۰ هزار اسیر دادیم و بالغ بر ۱۰۰ هزار اسیر ازعراقی ها گرفتیم، در آن زمان امام خمینی (ره) اسرای عراقی را مهمان ما اعلام کرد و این تفکر سبب شد برخی از اسرای عراقی توبه کنند و با عنوان احرار امروز در عراق و سوریه به عنوان فرماندهان حشدالشعبی در کنار ما باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم آزادگان ما در موزه‌ها گم نشوند اظهار داشت: متأسفانه امروز این اتفاق تلخی است که افتاده است.

سردار اهوازیان همچنین به ساده زیستی حاج قاسم و کم کردن فاصله خود با مردم اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید اگر دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن آن را روایت می‌کند افزود: امروز نیروی انتظامی ما را مظلومانه قربانی کردند و این اتفاق به دست بچه‌های ایرانی انجام شد که دشمن به آن‌ها آدرس غلط داد.

وی یادآور شد: پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به چهار هزار شهید و در سال گذشته ۲۱ نفر از نیروی انتظامی به دست اوباش به شهادت رسیدند و از ابتدای سال تاکنون ۳۰ نفر دیگر به شهادت رسیده اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه یادواره شهدا را آخرین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: یادواره‌ها آخرین سنگر دفاع از ولایت، ارزش‌های انقلاب و شهدا است و اینجا تنها جایی است که من از یک مسؤول می‌توانم بپرسم تو برای این انقلاب چه کردی و او نمی‌تواند پاسخگو نباشد.

وی با بیان اینکه غربگرا‌ها مانند موریانه در جامعه نفوذ کرده‌اند و ارزش‌های انقلاب را می‌جوند، افزود: امروز وظیفه همه ما تبیین و روشنگری است و اگر روشنگری شده بود فتنه سال گذشته اتفاق نمی‌افتاد.

لازم به ذکر است، حرکت نمادین اسرای کربلا در قالب شبه تعزیه، سرودخوانی گروهی از خردسالان، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی با حضور مداح اهل بیت (ع)، محسن بنی‌فاطمه در کنار پیکر شهید گمنام، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، جمعیت و فرزندآوری و انتظار و مهدویت و برگزاری یادواره شهدا ویژه نونهالان و نوجوانان در مسجد انصارالحسین (ع) از دیگر بخش‌های یادواره شهدای روستای جوشقان مرکزی بود که با حضور گسترده مردم شهیدپرور این خطه، نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان در آستان مقدس امامزاده محمد اوسط (ع) همراه با تشییع پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات