۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۴۰۴۵۵
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان:

از ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی استفاده شود

از ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی استفاده شود
اصفهان – پدرام فر با تأکید بر اینکه از ظرفیت و پتانسیل مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود گفت: هیچ خانواده‌ای از حضور فرزند خود در مساجد نگران نیست.

عفت پدرام فر در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره مردمی «تئاتر بچه‌های مسجد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، به کاربرد‌های متعدد مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد از قدیم کارکرد جهانی داشته و صرفا تنها مکانی برای نماز و عبادت نبوده است.

وی افزود: با توجه به کارکرد‌های متنوع مسجد، نمود آن را در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پویش‌های مردمانه می‌توان مشاهده کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان، گفت: در طول تاریخ از مساجد به عنوان پایگاه‌های علمی، هنری، فرهنگی و مذهبی استفاده شده است.

به گفته وی قداستی که در مساجد وجود دارد به عنوان یک نقطه امن برای خانواده‌ها تعریف شده و هیچ خانواده‌ای از حضور فرزند خود در مساجد نگران نیست.

پدرام فر گفت: مساجد نباید فقط به نماز و دعا اختصاص داده شود بلکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مسجد برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان افزود: اجرای تئاتر بچه‌های مسجد فرصتی است تا نیروسازی کرده و هنرمندانی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی و تفکر و ودیدگاه مسجدی تربیت شود.

وی با توجه به حضور گسترده بانوان هنرمند در این جشنواره اظهار داشت: یکی از نکات مثبت این رویداد، نقش پر رنگ زنان و دختران است و حضور زنان غیرتمند و فهیم و ارزش مدار در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها حائز اهمیت است و این جمع بیانگر جوان هنرمند ارزشی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره تداوم داشته باشد و شاهد حضور پر رنگ هنرمندان بویژه بانوان هنرمند باشیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات